همایشها و نمایشگاه ها

پلی آف لیگ NBA، دومین شکست متوالی قهرمان، دنور حریف کلیپرز شد

تیم های بوستون سلتیکس و دنور ناکتس در مرحله پلی آف لیگ NBA مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند.

24 مهر 1399

نمایشگاه مجازی از آثار کتیبه دار موزه آبگینه

مدیر موزه آبگینه و سفالینه های ایران گفت: به پاس تجلیل از خدمات علمی استاد فقید عبدالله قوچانی، نمایشگاه مجازی از آثار منتخب کتیبه دار موزه آبگینه که توسط این استاد مرحوم قوچانی خوانش و ترجمه شده است از تاریخ 2 شهریور به نمایش عموم گذاشته می گردد.

19 مهر 1399

تهدید سایبری در کمین ربات های صنعتی

تحقیقات جدید نشان داد ربات های صنعتی حفره های امنیتی دارند که آنها را در برابر حملات هکرهای پیشرفته آسیب پذیر می کند.

12 مهر 1399

راهنمای مقابله با ویروس کرونا در محیط های موزه ای تدوین شد

پژوهشکده حفاظت و بازسازی آثار تاریخی فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری راهنمای مقابله با ویروس کرونا در محیط های موزه ای را با هدف ارائه توصیه های کارساز برای موزه های کوچک و عظیم و مجموعه های تاریخی تدوین کرد.

1 مرداد 1399

سازه های بتنی : از چیستی تا معرفی 10 نمونه برتر در دنیا

330،000 مترمکعب بتن تنها در برج خلیفه، بلندترین ساختمان دنیا استفاده شده است. با پردازش هر ساله حدود 100 میلیون مترمکعب، بتن مهم ترین مصالح ساختمانی در آلمان است. فقط معماران دبی و یا همکاران آلمانی آن ها به سازه های بتنی اعتماد ندارند!

10 تیر 1399

برپایی 50 نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از برپایی 50 نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی و سوغات در سال 98 اطلاع داد.

21 خرداد 1399

ابتکار فناورانه دانش آموزان هندی برای پیشگیری از شیوع کرونا ، کاردستی که سلامت پرستاران را حفط می نماید

روز های قرنطینه برای بعضی دانش آموزان هندی با ابتکار و خلاقیت سپری می گردد و آن ها با ساده ترین ابزار روباتی ساختند که همانند پرستار از بیماران کرونایی مراقبت می نماید.

19 خرداد 1399

بهترین خودرو هایی که در سال 98 رونمایی شدند

طی سال های گذشته ساخت خودرو های پلاگین هیبریدی و تمام هیبریدی رونق بسیاری داشته و می توان دید تمامی شرکت ها سعی دارند تا چنین اتومبیل هایی را به جهان عرضه کنند.

30 اردیبهشت 1399

خبرنگاران کرونا در انگلیس؛ اعتراض خانواده ها به تعطیل نکردن مدارس

لندن-خبرنگاران- همزمان با افزایش آمار مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا در دنیا، بیش از 500 هزار شهروند انگلیس با امضای توماری مراتب اعتراض خود را به سیاست دولت بوریس جانسون برای باز نگه داشتن مدارس اعلام نموده و خواهان اقدام فوری دولت دراین رابطه شدند. ...

15 اردیبهشت 1399

در دومین سه شنبه عظیم چه گذشت؟ اوضاع به نفع جو بود یا برنی؟

ایرنا نوشت: اگرچه برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت در دومین سه شنبه عظیم انتخابات درون حزبی دموکرات ها، جو بایدن معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا را در ایالت داکوتای شمالی شکست داد اما باید ن توانست در چهار ایالت پیروز میدان باشد.

10 اردیبهشت 1399

سعودیها زیربار شکست نمی فرایند

عربستان سعودی در کوشش برای تقویت بازار نفت در برابر اثرات مالی منفی ویروس کرونا، با عدم همراهی و مخالفت روسیه روبرو شده اما در نشست آینده اوپک پلاس ممکن است در نهایت به موفقیت دست پیدا کند.

29 فروردین 1399

ظرفیت های مالی استان بوشهر محدود به صنایع انرژی نیست

به گزارش خبرنگاران، مصطفی سالاری صبح پنجشنبه در آئین اختتامیه همایش مدیران شبکه های رادیویی استان های کشور در بوشهر گفت: استان بوشهر دارای ظرفیت های بالایی در بخش های مختلف است که بسیاری از این ظرفیت ها ملی است.

27 فروردین 1399

تخصیص ارز برای واردات توسط بانک مرکزی، موجودی کالاهای اساسی 5 برابر پارسال است

خبرنگاران: معاون وزیر صمت گفت: بانک مرکزی مطابق با قانون بودجه، ارز مورد احتیاج برای واردات کالاهای اساسی را به وزارت صنعت، معدن و تجارت تخصیص داد.

25 فروردین 1399

واکنش ترامپ به ملاقات سناتور آمریکایی با ظریف

ایسنا نوشت:رئیس جمهور آمریکا با انتقاد از ملاقات سناتور مورفی با وزیر امورخارجه ایران گفت: به نظر می آید که این اقدام نقض قانون لوگان است.

15 فروردین 1399

31 طرح عمرانی و خدماتی در شهرستان طرقبه شاندیز افتتاح می شود

سید حسن حسینی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: پروژه های مزبور در زمینه طرح های اشتغال زایی، توسعه صنعت، راهسازی، بهداشت، فرهنگی و ورزشی است که با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد ریال در دو بخش طرقبه و شاندیز همزمان برا گرامیداشت هفته دولت به بهره برداری خواهد...

13 فروردین 1399

در مرمت آثار و اشیای تاریخی جای آزمون و خطا نیست

خبرنگاران/اصفهان رییس دانشگاه هنر اصفهان گفت: یکی از محورهای مهم در مرمت آثار تاریخی ارتباطات بین المللی و میان کشوری است. چرا که مرمت آثار و اشیا جایی برای آزمون و خطا ندارد.

4 فروردین 1399

شورای سیاستگذاری مسئولیت اجتماعی در اتاق ایران راه اندازی می شود

خبرنگاران/فارس نائب رئیس کمیسیون اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی ایران از تشکیل شورای سیاستگذاری مسئولیت اجتماعی در اتاق بازرگانی ایران در راستای هدایت تمام فعالان بخش خصوصی در کشور و جلوگیری از پراکنده کاری خبر داد.

23 اسفند 1398

رییس مرکز ملی فرش ایران: در صنعت فرش دچار خود تحریمی هستیم

رییس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه در صنعت فرش دچار خود تحریمی هستیم، گفت: برنامه ریزی برای افزایش صادرات فرش ایران به کشور های منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

21 اسفند 1398

پاسداری از مراکز فرهنگی در یک نشست

دبیر کمیسیون ملی یونسکو ایران از برگزاری همایش پاسداری از مراکز فرهنگی؛ میراث مشترک بشری با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و با حضور وزیر امور خارجه و مسؤولان و کارشناسان فرهنگی اطلاع داد.

19 اسفند 1398

تلویزیون هوشمندی که هر تصویری را فوق دقیق می نماید

سامسونگ از رونمایی از یک تلویزیون فوق دقیق در نمایشگاه سی ای اس 2020 خبر داده که با استفاده از هوش مصنوعی خود می تواند کیفیت هر منبع تصویری را ارتقاء دهد.

6 اسفند 1398
تعداد: (43)