ابتکار فناورانه دانش آموزان هندی برای پیشگیری از شیوع کرونا ، کاردستی که سلامت پرستاران را حفط می نماید

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، روز های قرنطینه برای بعضی دانش آموزان هندی با ابتکار و خلاقیت سپری می گردد و آن ها با ساده ترین ابزار روباتی ساختند که همانند پرستار از بیماران کرونایی مراقبت می نماید.

ابتکار فناورانه دانش آموزان هندی برای پیشگیری از شیوع کرونا ، کاردستی که سلامت پرستاران را حفط می نماید

به گزارش خبرنگار فناوری وبلاگ ساعت فروشی، سه دانش آموز سال هفتم هندی به جای اینکه در روز های قرنطینه وقت خود را بی فایده هدر دهند و در شبکه های اجتماعی وقت بگذرانند، روباتی را با نام پریتوی ساخته اند که از راه دور کنترل می گردد و به بیمارانی که به ویروس کووید 19 مبتلا شده اند، رسیدگی می نمایند.

19 فروردین سال جاری، دو بیمارستان در بمبئی به دلیل ویروس کرونا قرنطینه شدند. در حالی که 26 پرستار و سه دکتر در بیمارستان وکهارد و 10 نفر از کادر پزشکی و 6 پرستار بیمارستان جاسلوک در این شهر نیز به کرونا مبتلا شدند. علاوه بر این، دو روز بعد گزارش شد که تست کرونای 30 نفر از کادر درمان در بیمارستان AIIMS در دهلی نو مثبت شده است. این افراد که با یک بیمار 72 ساله مبتلا به کووید 19 تماس داشتند، قرنطینه شدند.

با افزایش شدید و مداوم تعداد مبتلایان به کووید 19 طی چند روز گذشته در هند، متخصصان مراقبت های بهداشتی که در خط مقدم نبرد با این بیماری هم گیر قرار دارند، به دلیل کمبود تجهیزات محافظ شخصی روز به روز آسیب پذیرتر می شوند.

حتی گزارش شده که پزشکان در بنگال غربی و هاریانا برای محافظت از خود به کت بارانی و کلاه ایمنی متوسل شده اند.

با توجه به این اخبار بود که سه دانش آموز کلاس هفتم در دهلی دست به طراحی این روبات زدند. آن ها دیده بودند که در ووهان چین، یک روبات با نام زنجبیل ابری بیماران را در بیمارستان جابه جا می کرد. همچنین در کشورهایی، چون تایلند از روبات ها برای مشاوره پزشکان به وسیله ویدئو کنفرانس استفاده می گردد.

این دانش آموزان نیز برای به حداقل رساندن تماس کادر مراقبتی و بیماران روبات خود را طراحی کردند. آن ها می گویند این کار را برای محافظت از پرستاران خط مقدم کرونا انجام داده اند تا بیماری به آن ها سرایت نکند.

این دانش آموزان می گویند: این روبات برای توزیع مواد غذایی و دارو ها به بیماران طراحی شده است و به وسیله یک برنامه قابل کنترل است. جالب است بدانید که بدن این روبات مقوایی است و دانش آموزان از کمترین و در دسترس ترین امکانات برای ساخت آن استفاده نموده اند. همچنین در بالای بدن این روبات یک تبلت نصب شده تا پزشکان و پرستاران بتوانند به وسیله صفحه و دوربین با یکدیگر مصاحبه نمایند.

به گفته آن ها پریتوی با بلوتوث داخلی کار می نماید و همچنین می تواند بدون سیم به وای فای وصل گردد. دامنه اتصال بلوتوث این روبات تا 50 متر است. آن ها همچنین قصد دارند که یک تفنگ دماسنج را نیز به این روبات اضافه نمایند که در آن حسگر های رادیویی دمای بدن را اندازه می گیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ابتکار فناورانه دانش آموزان هندی برای پیشگیری از شیوع کرونا ، کاردستی که سلامت پرستاران را حفط می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتکار فناورانه دانش آموزان هندی برای پیشگیری از شیوع کرونا ، کاردستی که سلامت پرستاران را حفط می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید