اردوغان: هر وقت تروریست ها از سوریه رفتند، ما هم می رویم

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، رئیس جمهور ترکیه خروج کشورش از سوریه را منوط به خروج تروریست ها از این کشور کرد و گفت که نیروهای ارتش ترکیه زمانی از سوریه عقب نشینی خواهند کرد که عناصر تروریستی خارج شوند.

اردوغان: هر وقت تروریست ها از سوریه رفتند، ما هم می رویم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساعت فروشی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز شنبه در سخنانی گفت که خروج ترکیه از سوریه بستگی به تروریست ها دارد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اردوغان توضیح داد: ما زمانی از سوریه عقب نشینی می کنیم که تروریست ها از این کشور خارج شوند.

این در حالی است که مقامات سوریه حضور نظامی ترکیه در شمال سوریه را نوعی اشغالگری خواندند و خواهان خروج هر چه سریعتر نیروهای ترکیه شدند. به همین دلیل، بشار اسد رئیس جمهو سوریه در گفت وگو با یک شبکه ایتالیایی گفت که ترکیه باید دیر یا زود خاک سوریه را ترک کند.

وی در ادامه اظهاراتش به تحولات لیبی اشاره نمود و عنوان نمود: اگر لیبی حضور نظامی ما را خواهان گردد، ما به آن پاسخ خواهیم داد و سربازان خود را به این کشور اعزام خواهیم کرد.

وی همچنین داشتن هرگونه برنامه سری و مخفیانه با رئیس جمهور روسیه را تکذیب کرد و گفت: ما به دنبال تحقق صلح در منطقه هستیم.

رئیس جمهور ترکیه دیروز گفته بود که درباره اوضاع لیبی با روسیه صحبت خواهد نمود، چون آنکارا نمی خواهد لیبی به سوریه دیگری تبدیل گردد.

رجب طیب اردوغان درباره پیوستن کشورش به اتحادیه اروپا گفت که اروپایی ها دلیل مخالفت خود با این اقدام را تعداد زیاد مردم ترکیه عنوان می نمایند، اما دلیل واقعی، مسلمان بودن مردم ترکیه است.

رئیس جمهور ترکیه افزود: اروپا اکنون از بحران وجود رهبر حقیقی رنج می برد و ما نمی توانیم بگوییم که فلانی نمونه شاخص رهبر حقیقی اروپا است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "اردوغان: هر وقت تروریست ها از سوریه رفتند، ما هم می رویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: هر وقت تروریست ها از سوریه رفتند، ما هم می رویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید