افرادی که با شیوع ویروس کرونا میلیاردر شدند

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، هرچند شیوع ویروس کرونا در کشورهای جهان موجب سقوط گسترده سهام شرکت های مختلف شده و بسیاری از سهامداران را به شدت متضرر کرده است، برخی از شرکت های کمتر شناخته شده نیز در سایه شیوع ویروس ثروت کلانی به جیب زده اند.

افرادی که با شیوع ویروس کرونا میلیاردر شدند

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی تسنیم به نقل از بلومبرگ بیان نمود، یک شرکت چینی تولیدکننده و صادرکننده محصولات گاز استریل و ماسک توانسته به لطف شیوع گسترده ویروس کرونا مالکان خود را به جمع میلیاردرهای جهان اضافه کند.

کوی جینهای، که شرکت آلمد مدیکال را در استان هوبی، یعنی استان محل اصلی شیوع ویروس کرونا تاسیس کرده از جمله شرکت های چینی فعال در زمینه محصولات درمانی و بیوتکنولوژی است که ارزش سهام آن ها همزمان با سقوط سهام سایر شرکت های جهان حدود 17 میلیارد دلار افزایش یافته است. ارزش سهام شرکت آلمد سال جاری بیش از 2 برابر افزایش یافته و موسس خود را میلیاردر کرده است.

ویروس کرونا یا کووید-19 تا به امروز بیش از 130 هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و اقتصاد جهانی را در سراشیبی رکود قرار داده است. اما این بلای جهانی در عین حال موجب جهش خیره کننده ارزش سهام تولید کنندگان کیت های تشخیص و ماسک های صورت در کشورهای آسیایی شده است. تقاضا برای این محصولات اکنون در کشورهای غربی نیز رو به افزایش است و موجب شده تا سهام شرکت آمریکایی ویر بیوتکنولوژی که با انستیتوی ملی بهداشت آمریکا در زمینه تحقیقات کرونا همکاری می کند نیز روندی افزایشی را طی کند. ارزش سهام این شرکت روز پنجشنبه 11 درصد افزایش داشت و از ابتدای سال 2020 تا به امروز تقریبا 3 برابر شده است.

به گفته نیکی لو، تحلیلگر بازارهای بورس در موسسه بلومبرگ، افزایش ارزش سهام شرکت هایی همچون المد احتمالا نشان دهنده این واقعیت است که سرمایه گذاران درمانده برای یافتن محلی امن جهت سرمایه گذاری در اقتصاد تیره و تار این روزهای جهان راه دیگری جز سرمایه گذاری در شرکت های تولیدکننده محصولات مقابله با کرونا نیافته اند. دلیل اصلی جهش سهام شرکت آلمد، جهش فروش محصولات این شرکت در چین بوده است. سهام شرکت چینی ووندفو بیوتک هم که در زمینه تولید کیت های تشخیص کرونا و تست های آنتی بادی فعالیت می کند در سال جاری میلادی 40 درصد رشد داشته و لی ونمی، رئیس این شرکت و همسرش را به زوج میلیاردر تبدیل کرده است.

همچنین آن کانگ، رئیس و بزرگ ترین سهامدار شرکت مهندسی بیولوژیک هوالان که قبلا واکنس آنفولانزای اچ 1 ان 1 را تولید کرده بود و هم اکنون در حال تحقیق بر روی ویروس کروناست، از شیوع ویروس کرونا در جهان سود سرشاری را نصیب خود کرده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "افرادی که با شیوع ویروس کرونا میلیاردر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افرادی که با شیوع ویروس کرونا میلیاردر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید