تاکید عربستان سعودی بر تداوم تعلیق حج عمره

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، تاکید عربستان سعودی بر تداوم تعلیق حج عمره همچنان مشاهده می گردد.

تاکید عربستان سعودی بر تداوم تعلیق حج عمره

داستان چیست؟

با همه گیری ویروس کرونا عربستان مراسم عمره را تعلیق کرد؛ این تصمیم از اسفندماه سال گذشته به اجرا گذاشته شد و همچنان ادامه دارد. مقامات ریاض روز گذشته مقررات تازه محدودیت تردد در این کشور را اعلام کردند که اشاره شد: تعلیق سفرهای عمره و زیارت ادامه خواهد یافت و با توجه به شرایط بهداشتی در کشور، بازبینی و ارزیابی های دیگری انجام خواهد شد.

عربستان اوایل اسفندماه به دنبال نگرانی از تشدید شیوع ویروس کرونا، با محدود کردن مرزهای هوایی، نخست عمره را برای زائران خارجی تعلیق کرد و سپس این مراسم برای شهروندان این کشور تعلیق شد.

برخلاف حج تمتع، عمره جزء فریضه های واجب مسلمانان نیست. ایران از سال 1394 به دنبال حادثه فرودگاه جده، این مراسم را تعلیق کرد. مقامات حج ایران که از مدت ها قبل رایزنی هایی را برای ازسرگیری عمره شروع نموده بودند قصد داشتند برای حضور ایرانی ها در این مراسم، سال جاری جدی تر با عربستان وارد مذاکره شوند.

مراسم حج تمتع نیز طبق تقویم از اواخر تیرماه شروع می گردد، با این حال ریاض هنوز درباره برگزاری این مراسم تصمیم نهایی را نگرفته، اما از مسلمانان دنیا خواسته فعلا اقدام نکنند. با نزدیک شدن موعد حج، کشورهای مسلمان از عربستان خواسته اند سریع تر تکلیف حج تمتع را معین کند.

منبع: همگردی

به "تاکید عربستان سعودی بر تداوم تعلیق حج عمره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید عربستان سعودی بر تداوم تعلیق حج عمره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید