خبرنگاران عزاداری در فضای بسته بدون تهویه به هیچ وجه انجام نشود

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، تهران- خبرنگاران- معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: عزاداری ماه محرم تا حد امکان در فضاهای باز و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام گردد و این کار در فضاهای بسته که امکان تهویه هوا وجود ندارد، به هیچ وجه انجام نگیرد.

خبرنگاران عزاداری در فضای بسته بدون تهویه به هیچ وجه انجام نشود

دکتر نادر توکلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش وبلاگ ساعت فروشی با اشاره به اینکه همه افراد شرکت نماینده در این مراسم باید از ماسک استفاده نمایند، اضافه نمود: فاصله گذاری اجتماعی از دیگر موارد پروتکل های بهداشتی است که باید از سوی عزاداران به دقت رعایت گردد.

وی از هیات های مذهبی و مساجد تقاضا کرد که عزاداری ها در ساعات محدود و کوتاه و با رعایت کامل توصیه های بهداشتی انجام گردد تا شاهد انتشار بیماری در بین عزاداران نباشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران به افرادی مانند سالخوردگان، دارای بیماری زمینه ای مانند سرطان یا افرادی که داروهای تضعیف نماینده سیستم ایمنی مصرف می نمایند، توصیه کرد که در مراسم جمعی عزاداری شرکت ننمایند.

معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: ریسک انتقال بیماری در این افراد بسیار بالا است و از آنان تقاضا می گردد که به هیچ وجه در این مراسم حضور پیدا ننمایند.

وی با اشاره به اینکه از استفاده لوازمی مانند سنج و طبل در مراسم عزاداری سال جاری باید خودداری گردد، گفت: توزیع غذا در هیات های مذهبی ممنوع است و تا حد امکان مواد آشامیدنی هم توزیع نگردد.

توکلی با اشاره به اینکه گروه های بهداشت دانشگاه در این مدت فعال خواهند بود، ادامه داد: بازرسی از هیات های مذهبی و مساجد در ماه محرم صورت می گیرد و اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نگردد، از برگزاری مراسم جلوگیری می گردد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی که شیوع بیماری کرونا در کشور بالا است، اگر توصیه های بهداشتی توسط هیات های مذهبی و مساجد رعایت نگردد، می تواند سبب بروز یک فاجعه گردد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان داشت: در حال حاضر بیمارستان های ما به شدت درگیر بیماری کرونا هستند و عدم رعایت پروتکل ها می تواند شرایط را تشدید کند.

بازگشایی مدارس و دانشگاه ترجیجا مجازی باشد

وی اضافه نمود: هرچند هنوز تصمیم نهایی در خصوص نحوه بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در ستاد ملی کرونا گرفته نشده است اما به نظر می رسد که این کار در شرایط فعلی به شکل مجازی باشد.

توکلی ادامه داد: در مناطقی که شیوع کرونا کم است، بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، می تواند بخشی به شکل مجازی و بخشی به شکل حضوری باشد.

وی گفت: در حال حاضر آمادگی کامل برای بازگشایی مجازی در بعضی از مدارس کشور وجود ندارد که این بستر باید فراهم گردد تا از این ظرفیت به نحوه مطلوب استفاده گردد.

توکلی گفت: سه نگرانی عمده در خصوص حفظ سلامت جامعه در ماه آینده در پیش رو داریم؛ علاوه بر بازگشایی مدارس و دانشگاه یا به عبارتی آغاز سال تحصیلی، نگرانی های دیگری در خصوص مراسم عزاداری ماه محرم و همزمانی بیماری آنفلوآنزا با کرونا وجود دارد.

وی بیان داشت: مراسم عزاداری با مشارکت و همکاری مناسب مردم مدیریت خواهد شد و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها باید به شکلی از جمله فاصله گذاری اجتماعی مدیریت گردد تا شاهد کنترل بیماری باشیم.

توکلی با اشاره به اینکه ادغام دو بیماری آنفلوآنزا و کرونا می تواند شرایط بسیار نگران نماینده ای در کشور ایجاد کند، گفت: باید واکسن آنفلوآنزا در اختیار مردم به خصوص گروه های پرخطر قرار گیرد. با پیشگیری آنفلوآنزا می توان از بروز موج جدید بیماری جلوگیری کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران عزاداری در فضای بسته بدون تهویه به هیچ وجه انجام نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عزاداری در فضای بسته بدون تهویه به هیچ وجه انجام نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید