خبرنگاران کرونا در انگلیس؛ اعتراض خانواده ها به تعطیل نکردن مدارس

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، لندن-خبرنگاران- همزمان با افزایش آمار مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا در دنیا، بیش از 500 هزار شهروند انگلیس با امضای توماری مراتب اعتراض خود را به سیاست دولت بوریس جانسون برای باز نگه داشتن مدارس اعلام نموده و خواهان اقدام فوری دولت دراین رابطه شدند.

خبرنگاران کرونا در انگلیس؛ اعتراض خانواده ها به تعطیل نکردن مدارس

در این تومار الکترونیکی که توسط فردی به نام سامی آبوت روی تارنمای مجلس انگلیس ایجاد شده، امضاء نمایندگان تاکید نموده اند که دانش اموزان از ترس ابتلا به کرونا قادر به تمرکز روی تحصیل خود نیستند.

آنها با بیان اینکه مدارس هرچه دیرتر تعطیل شوند، ویروس کرونا بیشتر شایع می گردد، ابراز امیدواری نموده اند که دولت یا مجلس در این زمینه اقدام لازم را هرچه سریع تر معمول دارد.

براساس آخرین آمار منتشر شده تا زمان مخابره این خبر بیش از 573 هزار نفر تومار یاد شده را امضاء کرد و آمار آن به سرعت رو به افزایش است.

طبق رویه های سیاسی، اگر شمار امضاهای یک تومار از 10 هزار نفر بیشتر گردد دولت انگلیس بایستی به آن پاسخ گوید و اگر از 100 هزار نفر فراتر برود، درخواست مطرح شده در نشست مجلس عوام به بحث گذاشته خواهد شد.

اعتراض به سیاست دولت محافظه کار بوریس جانسون درباره نحوه مقابله با ویروس کرونا به شدت بالا گرفته است.

براساس آخرین آمار اعلام شده مجموعا 35 نفر بر اثر کرونا جان باخته و یک هزار و 391 نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

دولت انگلیس می گوید که هنوز شواهد تاثیر همه گیری ویروس کرونا در جامعه مشهود نیست و قصد تعطیل اعلام نمودن مدارس را ندارد. با این حال شواهد نشان می دهد که والدین در پی نگرانی از انتشار این ویروس و به رغم توصیه مسئولان، مانع حضور فرزندانشان در کلاس های درس شده اند.

جف بارتون، از مدیران انجمن مدیران مدارس و دانشگاه های انگلیس گفته است که مدارس مسئول شمار دانش آموزانی نیستند که سر کلاس حاضر نمی شوند.

وی اضافه کرد که پیامدهای تعطیلی مدارس در سطح کشور، به معنای زنگ هشدار برای معلم ها و مسئولانی است که تکنولوژی آموزش از راه دور و آنلاین را ندارند.

اتحادیه های آموزگاران و کارمندان بخش آموزش، قرار است این هفته با وزارت آموزش انگلیس ملاقات و درباره مسائل مربوط به تعطیلی مدارس مذاکره نمایند، از جمله تاثیر آن بر والدینی که در نیروها و خدمات اضطراری مشغول به کارند.

در تحولی دیگر گاوین ویلیامسان، وزیر آموزش انگلیس نیز قرار است در جمع حدود هزار نفر از مسئولان مدارس، روز آدینه در کنفرانس سالانه انجمن مدیران مدارس و دانشگاه ها سخنرانی کند.

بیشتر کشورهای اروپایی در چند روز گذشته علاوه بر تعطیل اعلام نمودن مدارس، تجمعات و گردهمایی های عمومی بیشتر از 500 نفر را لغو نموده اند.

با این حال بوریس جانسون پنجشنبه گذشته در نشست خبری مشترک با مشاوران پزشکی دولت اعلام نمود که دولت این کشور برنامه ای برای بستن مدارس و تعطیلی تجمعات ندارد.

وی اضافه کرد که سیاست های جدید بر اساس شرایط در صحنه اتخاذ خواهد شد و تا وقتی احتیاج نباشد، برنامه های محدود نماینده اعمال نمی گردد.

نخست وزیر انگلیس معتقد است که اعمال محدودیت های زودتر از زمان مناسب آن، مردم را در بلندمدت خسته خواهد نمود.

مت هنکوک وزیر بهداشت انگلیس دیروز (بکشنبه 25 اسفند 1398) در گفت وگو با شبکه خبری اسکای از سیاست های دولت حمایت کرد و اضافه کرد که لایحه جدیدی برای تشدید تدابیر مقابله با کرونا به مجلس ارائه خواهد شد.

با این حال دانشمندان علوم پزشکی انگلیس معتقدند که با توجه به جدی بودن خطر ابتلا به کرونا، سیاست های پیشنهادی دولت هماهنگ و راهگشا نیست.

رسانه های انگلیس نیز می گویند که دولت این کشور نسبت به نحوه مقابله با کرونا شفاف نیست و این مساله خشم مردم را برانگیخته است.

بر اساس اعلام دفتر نخست وزیری انگلیس، بوریس جانسون و یا یکی از اعضای ارشد دولت قرار است از امروز (دوشنبه 26 اسفند 1398) به صورت روزانه در کنفرانس خبری برنامه های دولت درباره نحوه مقابله با کرونا را تشریح کند.

جانسون امروز برای چهارمین بار با اعضای دولت درباره شرایط کرونا تشکیل جلسه داده و سپس در کنفرانس خبری شرکت خواهد نمود. سخنان او در کنفرانس خبری پنجشنبه گذشته مبنی بر اینکه بسیاری از خانواده ها بر اثر ابتلا به کرونا عزیزانشان را از دست خواهند داد، جنجال برانگیز و به موضوع داغ رسانه ها تبدیل شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کرونا در انگلیس؛ اعتراض خانواده ها به تعطیل نکردن مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا در انگلیس؛ اعتراض خانواده ها به تعطیل نکردن مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید