خبرنگاران کرونا در قم؛ 21 نفر درمان شدند ، تجهیز آزمایشگاه تشخیص ویروس

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، قم- خبرنگاران- نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا اعلام تجهیز آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در قم گفت: تا به امروز 21 نفر از بیماران مبتلا به کرونا که بهبودیافته بودند از بیمارستان مرخص شدند.

خبرنگاران کرونا در قم؛ 21 نفر درمان شدند ، تجهیز آزمایشگاه تشخیص ویروس

به گزارش دوشنبه شب روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمد توکلی در حاشیه حضور در قم، افزود: از این تعداد، 13 تَن در بیمارستان کامکار و 8 تَن در بیمارستان فرقانی بستری بودند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر 320 نفر بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های کامکار و فرقانی قم بستری هستند، یادآور شد: بعضی از این بیماران به بیماری آنفلوانزا مبتلا بوده و بعضی مشکوک به کرونا هستند.

وی در ادامه از تجهیز آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در قم اطلاع داد و گفت: با تجهیز این آزمایشگاه کارهای تشخیص در قم انجام می گردد و دیگر نیازی نیست که تست های تشخیص ویروس کرونا به تهران ارسال گردد.

توکلی اعلام کرد: برای پرسنل بیمارستان هایی که با بیماران مبتلا به کرونا سر و کار دارند، 2 خوابگاه اختصاصی تعیین شده است و بسته های حفاظت فردی نیز برای کارکنان و بیماران تامین شده است.

به گفته وی، این بسته ها هر شب وارد قم شده و مسئله ای در این زمینه وجود ندارد.

به منظور مقابله و پیشگیری از شیوه بیماری کرونا در قم، مدارس، دانشگاه ها و مراکز حوزه های علمیه قم از روز پنجشنبه هفته گذشته تا آخر هفته جاری تعطیل شده است.

هم زمان با تاکید دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر ضرورت دوری مردم از اجتماعات و مراکز عمومی، دو تن از مراجع تقلید آیات جعفر سبحانی و ناصر مکارم شیرازی نیز در پیامی ویدئویی بر ضرورت توجه به توصیه های پزشکی از جمله عدم حضور در اجتماعات و اماکن عمومی تاکید نموده اند.

بر اساس مصوبه شورای تامین استان قم مورخ پنجم اسفندماه در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نمازهای جماعت، مراسم مذهبی و برنامه های فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) متوقف و دور ضریح مطهر نرده های حائل قرار داده شد.

همچنین فعالیت سینماهای قم و برنامه های هنری و سینمایی و همچنین دانشگاه های قم تا 9 اسفند متوقف شده است./

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کرونا در قم؛ 21 نفر درمان شدند ، تجهیز آزمایشگاه تشخیص ویروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا در قم؛ 21 نفر درمان شدند ، تجهیز آزمایشگاه تشخیص ویروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید