خبرنگاران 12 بیمار مشکوک به آنفلوانزا و کرونا در آستارا بهبود یافتند

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، آستارا - خبرنگاران - مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: 37 بیمار مشکوک به آنفلوانزا و کرونا در بیمارستان این شهرستان بستری بودند و 12 نفر از آنها بهبود یافته و مرخص شدند و 25 نفر تحت درمان هستند.

خبرنگاران 12 بیمار مشکوک به آنفلوانزا و کرونا در آستارا بهبود یافتند

نظام عباسی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری در شبکه بهداشت و درمان آستارا اظهار کرد: بیشتر بستری شدگان 45 تا 55 ساله هستند و 15 پرستار و 2 پزشک در بخش قرنطینه بیمارستان، شبانه روزی خدمت می نمایند.

وی بیان نمود: 10 نمونه آزمایش کرونا از آستارا به مرکز انستیتو پاستور ایران ارسال شده و هنوز جواب دریافت نشده است و به زودی کیت های تشخیص کرونا با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی وارد گیلان خواهد شد.

وی ادامه داد: 75 هزار ترددنماینده در مرز آستارا ظرف یک ماه تب سنجی شده و موردی از کرونا مشاهده نشده است و دوره درمان افراد مشکوک به آنفلوآنزا و کرونا حدود 14 روز است و بیماران بعد از ترخیص نیز با توجه به دستور پزشک، تحت مراقبت قرار می گیرند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: اضطراب بی مورد باعث کمبود ماسک و مواد ضدعفونی نماینده شده اما داروهای مورد استفاده برای آنفلوآنزا و کرونا در داروخانه های این شهرستان موجود است.

عباسی اضافه نمود: برخلاف شایعات، بیمارستان قدیمی آستارا به قرنطینه بیماران مشکوک به کرونا اختصاص ندارد و معابر شهرهای آستارا، لوندویل، محوطه امام زادگان، اداره های فرمانداری، دادگستری، آرامستان، محوطه بیمارستان و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی ضدعفونی و گندزدایی شده است.

وی اعلام کرد: مردم از سفرها، ترددهای غیرضروری و حضور در تجمعات پرهیز و با شستشوی مداوم دست ها و رعایت بهداشت از کرونا پیشگیری و در صورت تشدید سرفه های خشک، عطسه و تب به مراکز درمانی مراجعه نمایند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می گردد و در معمولی ترین حالت، باعث سرماخوردگی می گردد اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می گردد که نشانه های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین آغاز شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت نموده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می گردد مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه ننمایند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 12 بیمار مشکوک به آنفلوانزا و کرونا در آستارا بهبود یافتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 12 بیمار مشکوک به آنفلوانزا و کرونا در آستارا بهبود یافتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید