سایه سنگین کرونا بر لنج های باری قشم، دروازه های تجارت به روی لنج ها بسته شد

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، توجه به کارکنان بیکار شده لنج های باری پیش از له شدن چرخ اقتصاد خانواده هایشان زیر آوار کرونا، در کنار تدابیر معیشتی ضرورتی دو چندان دارد.

سایه سنگین کرونا بر لنج های باری قشم، دروازه های تجارت به روی لنج ها بسته شد

به گزارش گروه مالی وبلاگ ساعت فروشی، اواسط ماه دسامبر 2019، گسترش یک بیماری عفونی جدید در شهر ووهان چین گزارش شد که توسط یک کروناویروس جدید ایجاد شده و رسما توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) به عنوان کووید-19 نام­گذاری گشت.

بیماری کرونا نه تنها معضلی برای تهدید و به خطر انداختن جان انسان هاست بلکه با توجه به اجرای سیاست های ناگزیر قرنطینه و فاصله گذاری ها، بخش گسترده ای از اقتصاد و معیشت مردم را نیز دچار آسیب نموده است؛ و اگر فرایند درگیری با این ویروس برای مدت طولانی ادامه داشته باشد قطعا شاهد ضربه های مهلک به اقتصاد کشور ها به خصوص ایران خواهیم بود.

سایه مخوف کرونا بر روی لنج های باری، اما سنگین تر و گسترده تر است به گونه ای که این لنج ها بواسطه شیوع و اجرای پروتکل های کرونایی در ایران و کشور های حاشیه خلیج فارس و بسته شدن بنادر تجاری به طور کلی بیکار شده اند.

از آنجایی که درآمد و امرار معاش لنج های باری مستقیما وابسته به فعالیتشان بوده و از طرفی دیگر زمان بازگشایی بنادر تجاری همسایگان و کشور های هدف نامعلوم است، بی شک اقتصاد و معیشت کارکنان و خدمه این شناور ها دچار آسیب فراوان خواهد شد.

از 93 شناور باری قشم، 52 شناور به طور گسترده فعالیت تجاری داشته و طبق قانون اداره بنادر و دریانوردی کشور هر شناور ملزم به بکارگیری حداقل پنج خدمه در شناور است. در این میان بعضی از شناور ها بسته به گستردگی فعالیت حدود 8 یا 9 خدمه نیز دارند.

حال با یک حساب سرانگشتی می توان گفت با تعطیلی بنادر تجاری و عدم فعالیت این لنج ها، معیشت حداقل 465 خانوار دچار مشکل شده است. حمایت از مشاغل و کسب و کار های آسیب پذیر در شرایط بحرانی همچون شیوع کرونا، از وظایف دولت بوده و انتظار می رود چتر حمایتی دولت بر سر این خانوار ها نیز گسترده گردد.

حال که دولت به طرق مختلف اقدام به حمایت از خانوار های متضرر از این بحران نموده است، توجه به کارکنان بیکار شده لنج های باری پیش از له شدن چرخ اقتصاد خانواده هایشان زیر آوار کرونا، در کنار تدابیر معیشتی ضرورتی دو چندان دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سایه سنگین کرونا بر لنج های باری قشم، دروازه های تجارت به روی لنج ها بسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایه سنگین کرونا بر لنج های باری قشم، دروازه های تجارت به روی لنج ها بسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید