فلج اندام؛ عارضه نادر اما خطرناک ویروس تاجدار

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، متخصص مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، التهاب و آسیب حاد عروق نخاع و سندروم گیلن باره را به عنوان علائم نادر، اما خطرناک ویروس کووید - 19 معرفی کرد.

فلج اندام؛ عارضه نادر اما خطرناک ویروس تاجدار

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی به نقل از ایرنا، دکتر فرزاد اشرفی اظهار کرد: بیماری کرونا علاوه بر عوارض سیستم اعصاب مرکزی به صورت سردرد، اختلال بویایی و چشایی، سکته مغزی، سرگیجه و تشنج می تواند باعث آسیب نخاع و در نتیجه فلج موقت یا دایم و حتی پیشرونده اندام ها گردد.

وی، اختلال حسی، مسائل ادراری، جنسی، زخم بستر و در موارد شدید پیشرفت ضایعه به سگمان های فوقانی نخاع را از دیگر علائم این بیماری بیان کرد.

اشرافی اضافه نمود: در بیمارستان شهدا دو بیمار آسیب نخاع به دنبال کووید - 19 بستری شدند که علایم بیماری یک مورد به رغم مصرف داروهای مختلف بازگشت نداشت. البته امید است با درمان های توانبخشی و مکمل تا حدودی بهبودی حاصل گردد.

وی با بیان اینکه 2 مورد بیمار دچار گیلن باره نیز به دنبال کووید - 19 در بیمارستان شهدا بستری شدند، شرح داد: درگیری اعصاب محیطی از اندام تحتانی و پیشرفت به سمت دست ها و در خصوص شدید درگیری عضلات تنفسی از علایم بیماری گیلن باره است.

این متخصص در باره علت این عارضه شرح داد: علت واکنش خود ایمنی بدنبال ویروس کرونا و آسیب به اعصاب محیطی است که متاسفانه در یک مورد با پیشرفت سریع درگیری عضلات تنفسی و آسیب به سیستم اتونوم باعث ایست قلبی و فوت بیمار شد.

منبع: جام جم آنلاین

به "فلج اندام؛ عارضه نادر اما خطرناک ویروس تاجدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فلج اندام؛ عارضه نادر اما خطرناک ویروس تاجدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید