مدل الکتریکی پرفروش ترین ماشین آمریکا

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، تسلا در سال 2012 با ساخت یک سدان الکتریکی نام خود را به عنوان تهدیدی جدی برای خودروسازان لوکس عنوان کرد و حالا میخواهد این موفقیت را در بازار وانت ها تکرار کند.

مدل الکتریکی پرفروش ترین ماشین آمریکا

وانت الکتریکی فورد چند سال دیگر به بازار خواهد آمد

فورد وانت الکتریکی اش را نمایش داد

فورد با انتشار یک ویدیوی تبلیغاتی برای اولین بار نمونه ای آزمایشی از وانت الکتریکی خود را نمایش داد.

در این ویدیو فورد ابتدا به بیننده یادآوری می نماید که وانت F150 این کارخانه در 42 سال گذشته محبوب ترین وانت آمریکا و پرفروش ترین ماشین در این کشور بوده و سپس با کشیدن ده واگن قطار به وزن بیش از 550 تن، قدرت مدل الکتریکی این وانت را به رخ می کشد.

اما این ویدیو بیشتر از آن که بیانگر توانایی های فنی وانت فورد باشد، واکنشی رسانه ای به آمدن وانت الکتریکی کارخانه تسلا است که قرار است تا سه ماه دیگر رونمایی شود.

تسلا در سال 2012 با ساخت یک سدان الکتریکی نام خود را به عنوان تهدیدی جدی برای خودروسازان لوکس بیان کرد و حالا میخواهد این موفقیت را در بازار وانت ها تکرار کند.

وانت الکتریکی فورد با همکاری کارخانه نوپای آمریکایی به نام ریویان ساخته می شود

ایلان ماسک، مدیر کارخانه تسلا ادعا می نماید وانتش از لحاظ فنی از فورد F150 بهتر است و شتاب و سرعتش شانه به شانه ماشین های اسپرتی مانند پورشه خواهد بود. او همچنین در یکی از توییت هایش ادعا نموده که وانت تسلا می تواند بیش از 130 تن بار بکشد.

شاید همین توییت بهانه ای برای ساخت ویدیوی تبلیغاتی فورد شد تا این کارخانه پیش دستی نموده و قبل از رونمایی از وانت تسلا، در حرکتی نمایشی فعالیت هایش در ساخت وانت الکتریکی را به مردم یادآوری کند.

فورد که محبوب ترین و پرسودترین محصول خود را در خطر می بیند، برای ساخت وانت های الکتریکی در شرکتی تازه وارد به نام ریویان سرمایه گذاری نموده و قرار است با فولکس واگن همکاری کند.

ماشین پس از پیاده شدن سرنشینان برای خود جای پارک پیدا می نماید

پارکینگ ماشین های هوشمند

مرسدس-بنز برای فعالیت اولین پارکینگ ویژه ماشین های خودران مجوز رسمی دریافت نموده است.

ماشین در این پارکینگ پس از پیاده شدن سرنشینان با ارتباط با سیستم مدیریت پارکینگ برای خود جای پارک پیدا می نماید و با درخواست راننده دوباره برای سوار کردن سرنشینان برمی شود.

این پارکینگ در موزه مرسدس-بنز در شهر اشتوتگارت قرار گرفته است و با همکاری شرکت آلمانی بوش ساخته شده است.

مرسدس-بنز سه سال است برای ساخت این پارکینگ با شرکت بوش همکاری می نماید. فعالیت آزمایشی پارکینگ سال گذشته شروع شد، اما برای احتیاط یک راننده همواره در ماشین حاضر بود. بعد از دریافت مجوز فعالیت، ماشین ها بدون راننده حرکت خواهند کرد.

برای استفاده از این پارکینگ، ماشین باید تا سطح چهار خودران باشد. توانایی های ماشین های خودران در پنج سطح طبقه بندی شده که در سطح چهارم، ماشین به طور کامل در فضای محدود کنترل را در اختیار دارد. در حال حاضر توانایی خودران بیشتر ماشین ها در سطح دو است.

مرسدس-بنز برای نمایش این پارکینگ چند ماشین از کلاس E. خود را به نرم افزار های لازم مجهز نموده است.

آئودی Q3 اسپرت بک با ب ام و X4 و مرسدس-بنز GLC کوپه رقابت می نماید

دردسر نامگذاری

عرضه ماشین های شاسی بلند تا حدی زیاد شده که برخی از خودروسازان برای نامگذاری مدل های جدید خود به دردسر افتاده اند.

آئودی هفته گذشته از شاسی بلند تازه ای رونمایی کرد که براساس مدل Q3 ساخته شده، اما فرم اسپرت تری دارد.

قاعدتا براساس شیوه نامگذاری محصولات آئودی، این ماشین باید Q4 نامیده می شد، اما Q4 قرار است نام شاسی بلند دیگری در کارخانه باشد که در آینده با قوای محرکه الکتریکی ساخته می شود.

به همین دلیل آئودی ناگزیر شده مدل جدید خود را با نام Q3 و با پسوند اسپرت بک به بازار عرضه کند.

به نظر می رسد ب ام و هم با مسئله ای مشابه روبرو است. هفته نامه اتواکسپرس گزارش نموده این کارخانه در فکر ساخت یک شاسی بلند جدید است که از بقیه مدل های شرکت کوچک تر خواهد بود.

مزدا ناگزیر شد نام شاسی بلند جدیدش را برخلاف قاعده همیشگی انتخاب کند

اتواکسپرس در گزارش خود نوشته، ب ام و که هفت مدل شاسی بلند با نام های X1 تا X7 در محصولات خود دارد، ناگزیر شده محصول جدید را برخلاف شیوه معمول نامگذاری خود، اربن کراس (Urban X) بنامد.

پیش از این مزدا هم برای نامگذاری شاسی بلند جدید خود، شیوه همیشگی خود را کنار گذاشت و به جای استفاده از یک عدد یک رقمی، محصول جدیدش را با نام CX-30 به بازار عرضه کرد.

رونق بازار شاسی بلند های کوچک به حدی است که خودروسازان نمی توانند از منفعت آن چشم پوشی نمایند. فروش در این بخش از بازار از 950 هزار دستگاه در سال 2011 به چهار میلیون و 400 هزار دستگاه در سال 2016 افزایش یافته و پیش بینی می شود تا سال آینده به حدود هفت میلیون و 500 هزار دستگاه در سال برسد.

فراوری مدل های زیان ده در زیرمجموعه داتسون متوقف خواهد شد

وضعیت قرمز

نیسان با اعلام کاهش شدید سود، اعلام نمود ده درصد از نیروی کار خود را اخراج نموده و فراوری مدل های زیان ده خود را متوقف خواهد نمود.

سود دومین خودروساز ژاپن در سه ماه اول سال 2018 با 98.5 درصد کاهش به یک میلیارد و 600 میلیون ین (حدود 15 میلیون دلار) رسید.

از رونق افتادن ماشین های دیزل در اروپا، نداشتن مدل های شاسی بلند کافی در بازار آمریکا و کاهش رشد اقتصادی در چین از جمله دلایلی است که برای عملکرد ضعیف نیسان عنوان شده است.

نیسان همچنین با جنجال بازداشت و دادگاهی شدن مدیر سابق خود، کارلوس گون هم دست به گریبان است که ماه ها است شرکت را با بحران روبرو نموده است.

هیروتو سایکاوا، مدیر نیسان همزمان با اعلام وضعیت اقتصادی شرکت گفت: 12500 کارگر و کارمند کارخانه تا سال 2023 اخراج خواهند شد.

نیسان همچنین با بازنگری در محصولات خود، فراوری مدل های زیان ده را متوقف خواهد نمود. به نظر می رسد بخش عمده ای از این مدل ها، ماشین های کوچکی باشد که در زیرمجموعه داتسون ساخته می شود.

نیسان محصولات ارزان قیمت خود را برای بازار آسیا و روسیه با نام داتسون به بازار عرضه می نماید.

بایک سال ها است محصولات بنز را در چین فراوری می نماید

بنز چینی تر شد

گروه خودروسازی پکن، بایک (BAIC) با خرید پنج درصد از سهام دایملر، دومین سهام دار بزرگ چینی کارخانه آلمانی شد.

بایک سال ها است شریک اصلی مرسدس-بنز در بازار چین است و محصولات بنز را در کارخانه هایش فراوری می نماید.

پیش از این کارخانه، لی شوفو، مدیر خودروسازی جیلی چین هم نزدیک به ده درصد از سهام دایملر را خریداری نموده بود. این سرمایه گذاری به همکاری دو شرکت برای ساخت خودرو های الکتریکی کوچک دایملر با مارک اسمارت منجر شد.

منبع: فرادید

به "مدل الکتریکی پرفروش ترین ماشین آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل الکتریکی پرفروش ترین ماشین آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید