واکسن های ساخت روسیه علیه کرونا بی خطر و ایمن هستند

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، نخست وزیر و وزیر بهداشت روسیه از اثر بخشی و ایمن بودن واکسن های تولید شده در این کشور علیه ویروس کرونا خبر داده و ابراز امیدواری کردند که نخستین واکسن روسی در پاییز امسال قابل استفاده باشد.

واکسن های ساخت روسیه علیه کرونا بی خطر و ایمن هستند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساعت فروشی به نقل از خبرگزاری تاس، میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه گفت که بی خطر بودن چهار واکسن روسی ساخته شده علیه ویروس کرونا، ثابت شده است.

میشوستین که روز چهارشنبه در صحن دومای دولتی روسیه سخنرانی میکرد، با اعلام این مطلب، یادآور شد که سیستم مراقبت های بهداشتی روسیه آمادگی خود برای مقابله با چالش شدید بیماری همه گیر عفونت کووید-19 را نشان داده و در این شرایط بسیار سخت، به خوبی کار کرد.

نخست وزیر گفت: روسیه یکی از نخستین کشورهای جهان بود که سیستم های آزمایش تشخیص دقیق ویروس کرونا را تولید کرد. در حال حاضر حدود 100 سیستم تست کرونا در کشور وجود دارد که روزانه حدود 280 هزار تست با آنها انجام می شود و تعداد کل تست های تشخیص کرونای انجام شده در روسیه به بیش از 25 میلیون و پانصد هزار مورد رسیده است.

میشوستین همچنین اضافه نمود: در حال حاضر 17 سازمان علمی بیش از 26 نوع واکسن علیه ویروس کرونا تولید کرده اند که بر اساس اطلاعات سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه، چهار واکسن تا به امروز ایمن بودن خود را اثبات کرده اند و دو مورد آنها آزمایشات بالینی را با موفقیت به مراحل نهایی رسانده اند.

به گفته نخست وزیر، یکی واکسن تولید شده مشترک مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالی و وزارت دفاع روسیه است و دیگری، واکسن ساخت مرکز تحقیقاتی وکتور و موسسه واکسن ها و سرم ها است.

میشوستین ابراز امیدواری کرد که فدراسیون روسیه در اواخر پاییز سال جاری، واکسن آماده شده ای علیه ویروس کرونا در اختیار داشته باشد.

در همین رابطه، میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه نیز شب گذشته در مصاحبه ای تلویزیونی گفت که اثر بخشی و ایمن بودن نخستین واکسن روسی علیه عفونت کووید-19، دیگر مورد تأیید قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: در حال حاضر تمامی داوطبان تزریق نخستین واکسن کرونا از بیمارستان مرخص شده اند. و واکسن دیگری هم که از سوی کمیته تحقیق به تصویب رسیده و تأیید شده، آزمایشات بالینی خود را آغاز کرده است.

به گفته وی، وزارت بهداشت روسیه نه تنها برای تکمیل آزمایشات بالینی به روی واکسن علیه ویروس کرونا، بلکه برای استفاده گسترده تر آن در شرایط خاص آمادگی دارد و به موازات آن، داده های مربوط به اثربخشی، ایمنی و پارامترهای دیگری که باید در نظر گرفته شوند، جمع آوری می شود.

موراشکو ابراز امیدواری کرد که واکسن تولید شده توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالی که زیر نظر وزارت دفاع روسیه فعالیت دارد، ممکن است در دهه نخست ماه آگوست (مرداد ماه) گواهی ثبت دریافت کند و سپس اقدامات برای تولید انبوه این دارو آغاز شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "واکسن های ساخت روسیه علیه کرونا بی خطر و ایمن هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن های ساخت روسیه علیه کرونا بی خطر و ایمن هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید