اجتماع جهانی در شبکه های اجتماعی

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، شبکه های اجتماعی در سال های اخیر تبدیل به مهم ترین حوزه مورد توجه در اینترنت شده است. مردم جهان در سنین مختلف چطور در این پلتفرم ها فعالیت می نمایند؟

اجتماع جهانی در شبکه های اجتماعی

مبحث شبکه های اجتماعی همیشه جذابیت بسیار زیادی برای مردم داشته است. بیشتر ما بخشی از وقت خود را صرف حضور در شبکه های اجتماعی گوناگون می کنیم که این موضوع البته در سنین مختلف متفاوت است. سایت ویژول کاپیتالیست با طبقه بندی استاندارد نسل ها، گروه های سنی را معین نموده و بر این اساس، عملکرد آنها در شبکه های اجتماعی را مورد آنالیز قرار داده است.

طبق استانداردهای بین المللی، سنین مختلف در 4سطح تقسیم شده اند:

  1. کودک و نوجوان: متولدین سال های 1376تا 1391
  2. جوان: متولدین 1360سال های تا 1375
  3. میانسال: متولدین سال های 1344تا 1359
  4. مسن: متولدین سال های 1325تا 1343

میانگین مدت استفاده از شبکه های اجتماعی براساس ساعت

  1. آسیا و اقیانوسیه 2:13
  2. اروپا 1:50
  3. آمریکای جنوبی 3:27
  4. خاورمیانه و آفریقا 3:03
  5. آمریکای شمالی 2:04
  • آنالیز سرعت رشد

در این تصویر وضعیت حضور نسل های مختلف در شبکه های اجتماعی بین سال های2014 تا 2018 مورد آنالیز قرار گرفته است. رشد فزاینده بچه ها و نوجوانان کاملا قابل مشاهده است.

  • تعداد اکانت ها:

فعالیت در شبکه های اجتماعی زمانی امکان پذیر است که شما برای خود یک اکانت داشته باشید. بنابراین کاربران برای حضور و فعالیت متنوع تر در شبکه های مختلف اجتماعی ورود نموده و اکانت های پرتعدادی را می سازند. در این تصویر میانگین تعداد اکانت ها در سنین مختلف و در مناطق گوناگون دنیا مورد آنالیز قرار گرفته است.

چه کسی، چه شبکه ای

در این تصویر می توان دید که چند درصد از هر نسلی یک شبکه اجتماعی را دنبال می نماید. به عنوان نمونه 27درصد از افراد مسن در توییتر حضور دارند. در قسمت پایین هم وضعیت رشد حضور در دو شبکه اجتماعی اینستاگرام و واتس اپ بین سال های 2016تا 2018مورد آنالیز قرار گرفته است.

نکته مهم: آمارها در این تصویر بدون احتساب کاربران چینی ارائه شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "اجتماع جهانی در شبکه های اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجتماع جهانی در شبکه های اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید