اشرف غنی پیروز نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام شد، عبدالله عبدالله: نتیجه تقلبی را نمی پذیریم

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، نتایج نهایی بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام شد که بر اساس آن محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری کنونی توانسته برای بار دوم در این انتخابات پیروز گردد.

اشرف غنی پیروز نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام شد، عبدالله عبدالله: نتیجه تقلبی را نمی پذیریم

به گزارش ایسنا، کمیسیون انتخابات افغانستان خاطرنشان کرد که فرایند آنالیز ویژه آرای مورد مناقشه خاتمه یافته و بر اساس نتیجه نهایی انتخاباتی که حدود چهار و نیم ماه قبل برگزار گردید، اشرف غنی پیروز انتخابات است.

حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون انتخابات افغانستان در یک نشست خبری گفت، محمد اشرف غنی با کسب 50.64 درصد از آرا برنده انتخابات است.

بر اساس اعلام این کمیسیون، اشرف غنی 923 هزار و 592 رای از مجموع یک میلیون و 823 هزار و 48 رای معتبر را برده است.

به گزارش بی.بی.سی هم چنین عبدالله عبدالله، رقیب محمد اشرف غنی، 39.52 درصد از کل آرا را برده و در صندلی دوم قرار گرفته است. مجموع آرای وی نیز 720 هزار و 841 رای عنوان شده است.

هم زمان عبدالله عبدالله در صفحه رسمی فیسبوک خود نوشته که در ملاقات با شورای انسجام مجاهدین گفته که نتیجه تقلبی را نمی پذیریم و تنها نتیجه آرای پاک و شفاف برای ما قابل قبول است.

عبدالله نوشته که آنان نیز در این نشست حمایت همه جانبه خویش را از ریاست اجراییه و موضع گیری اش درباره رسیدگی به شکایات و شفافیت انتخابات خاطرنشان کردند.

گلبدین حکمیتار، رهبر حزب اسلامی افغانستان نیز با کسب 24 هزار و 170 رای معادل 3.85 درصد در صندلی سوم قرار گرفته است.

منبع: عصر ایران

به "اشرف غنی پیروز نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام شد، عبدالله عبدالله: نتیجه تقلبی را نمی پذیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشرف غنی پیروز نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام شد، عبدالله عبدالله: نتیجه تقلبی را نمی پذیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید