اوباما مصوبه احداث خط لوله نفتی کی استون را وتو کرد

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی به نقل از بی بی سی، کنگره که هر دو مجلس آن در کنترل جمهوری خواستار است روز سه شنبه این مصوبه را برای رئیس جمهور آمریکا فرستاده بود.

اوباما مصوبه احداث خط لوله نفتی کی استون را وتو کرد

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفت که آقای اوباما این طرح را بدون سر و صدا یا تاخیر وتو کرد.

این خط لوله 1400 کیلومتری قرار بود نفت را از آلبرتا در کانادا به ایالت نبراسکای آمریکا ببرد تا نفت از آنجا به وسیله خط لوله های موجود در آمریکا به تگزاس و خلیج مکزیک منتقل گردد.

جمهوری خواستار می گویند که این خط لوله باعث اشتغال که به شدت مورد احتیاج است خواهد شد اما دموکرات ها و طرفداران محیط زیست اخطار می دهند که تصاعد گازهای کربنی را افزایش خواهد داد و به گرمایش زمین دامن خواهد زد.

این سومین وتو در طول دوره ریاست جمهوری اوباما و اولین وتو از ماه نوامبر است که کنترل کامل کنگره به دست جمهوری خواستار افتاد.

در ماه های آینده انتظار می رود او طرح های بیشتری را وتو کند چون جمهوری خواستار گفته اند طرح هایی را برای لغو یا محدود کردن اقدامات آقای اوباما در زمینه بهداشت عمومی، مهاجرت و اصلاحات در عملکرد موسسات اقتصادی تصویب خواهند کرد.

خط لوله نفتی کی استون اکس ال اولین بار بیش از شش سال قبل پیشنهاد شد اما مسکوت ماند چون برای عبور از مرز بین دو کشور احتیاجمند مجوز دولت فدرال بود.

کاخ سفید گفت که مصوبه کنگره دخالت در فرآیند عادی صدور مجوز فدرال برای چنین پروژه ای است.

جمهوری خواستار اکثریت کافی که مصوبات آنها را در برابر وتوی رئیس جمهور مصون کند ندارند و بنابراین در نظر دارند طرح کی استون را در یک مصوبه مهم مربوط به انرژی، مخارج دولت و تاسیسات زیربنایی بگنجانند به این امید که احتمال وتوی آن کم گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اوباما مصوبه احداث خط لوله نفتی کی استون را وتو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوباما مصوبه احداث خط لوله نفتی کی استون را وتو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید