برگزاری کلاس های آموزش صنایع دستی در مهریز ویژه ایام تابستان

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان مهریز از برگزاری کلاس های آموزش صنایع دستی ویژه ایام تابستان در این شهرستان اطلاع داد.

برگزاری کلاس های آموزش صنایع دستی در مهریز ویژه ایام تابستان

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، الهام جلوداری با اعلام این خبر گفت: کلاس های آموزش صنایع دستی در قالب رشته های قلم زنی روی مس در روز های یکشنبه و سه شنبه و معرق-مشبک چوب در روزهای شنبه و دوشنبه از ساعت 18 الی 20 در بازارچه صنایع دستی شهرستان، گیوه بافی روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 12 در مدرسه امام حسن مجتبی(ع) بغداد آباد و روز های یکشنبه و سه شنبه از ساعت 16الی 18 در روستای خورمیز سفلی برگزار می گردد، که تمام علاقه مندان می توانند برای شرکت در کلاس های مذکور برای ثبت نام به اداره میراث فرهنگی شهرستان مراجعه نمایند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهریز اضافه کرد: در سرانجام این دوره ها که به صورت تئوری و عملی برگزار می گردد، گواهی مهارت و کارت شناسایی صنایع دستی برای شرکت نمایندگان صادر خواهد شد.

جلوداری در ادامه مطرح نمود: برگزاری جشنواره های فرهنگی در سطح شهرستان و چهارشنبه های فرهنگی در بازارچه صنایع دستی با برنامه هایی از قبیل شب شعر، نمایش خیابانی، خوشنویسی، قصه گویی، شاهنامه خوانی، ورزش های زور خانه ای و... از دیگر برنامه های شهرستان برای ایام تابستان است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهریز اظهار کرد: صنایع دستی با معرفی فرهنگ و آداب و رسوم هر منطقه ، نقش مهمی در ایجاد اشتغال، فراوری پایدار و توسعه آن منطقه دارد و باید بیش از گذشته برای احیای آن کوشش گردد که در این راستا تاکنون رشته های صنایع دستی چاقوسازی، سنگ تراشی و ترکه بافی شهرستان مهریز در فهرست آثار ملی ثبت شده و به دنبال ثبت دیگر صنایع بومی محلی شهرستان هستیم که نقش مهمی در حفظ و احیای آنها دارد.

منبع: میراث آریا

به "برگزاری کلاس های آموزش صنایع دستی در مهریز ویژه ایام تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری کلاس های آموزش صنایع دستی در مهریز ویژه ایام تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید