تایر 5G هم رسید: گزارش شرایط جاده به راننده و خودروهای دیگر

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، پیش بینی می شد فناوری 5G به سرعت فراگیر شود و شاهد استفاده اینترنت اشیا از پرسرعت ترین شبکه موبایل جهان باشیم.

تایر 5G هم رسید: گزارش شرایط جاده به راننده و خودروهای دیگر

شرکت پیرلی (Pirelli) از لاستیکی رونمایی کرد که به اتصالات فایوجی مجهز است و می تواند شرایط جاده را به راننده خودرو و دیگر خودروهای در جهت گزارش کند.

در سال های اخیر، شرکت های خودروسازی استقبال خوبی از فناوری و شبکه های 5G داشتند و سعی کردند خودروها و تجهیزات جانبی مانند سیستم های سرگرمی و جهتیابی را به این شبکه ها متصل کنند.

شرکت پیرلی که در زمینه تولید و ساخت تایرهای خودروها فعالیت می کند؛ در لاستیک جدید خود از مزیت های شبکه های 5G بهره گرفته است تا بتواند جاده ها را امن تر کند و از میزان تصادف ها بکاهد. چندین حسگر خاص در این لاستیک کار گذاشته شده است.

این حسگرها می توانند شرایط جاده را از نظر برفی بودن و لغزندگی، خیس بودن و موارد دیگر کشف کرده و به راننده خودرو گزارش کنند. همین طور، این اطلاعات را از طریق ارتباطات فایوجی با دیگر خودروها به اشتراک بگذارند.

در واقع، این حسگرها شرایط خطرناک بودن جاده را تشخیص داده و به راننده می گویند با احتیاط بیشتری حرکت کند. این تایر به نام لاستیک سایبری (Cyber Tire) معرفی شده است و قرار است در سال های آینده برای خودروهای زیادی استفاده شود.

شرط عملی شدن ایده شرکت پیرلی برای امن کردن جاده ها، استفاده گسترده خودروها از لاستیک Cyber Tire است تا بتوانند با یکدیگر در ارتباط باشند و شرایط جاده را به هم گزارش دهند.

شرکت پیرلی در دمویی که نشان داد؛ تایر Cyber Tire می تواند خیس و لغزنده بودن جاده را تشخیص داده و به همه خودروهای نزدیک به خود اطلاع دهد.

امواجی سریع و کوتاه

شبکه های 5G به علت دارا بودن سرعت بالا و تاخیر کم برای مصارف بی درنگی مانند استفاده در لاستیک پیرلی مناسب هستند. شبکه های 4G اگرچه به سرعت های بالاتر از 1 گیگابیت بر ثانیه رسیدند ولی چون ذاتا تاخیر زیادی در حد میلی ثانیه دارند؛ برای مصارف آنی و بی درنگ مناسب نیستند.

شبکه های فایوجی عملا از ابتدای سال 2019 در چندین کشور راه اندازی شدند و به سرعت در حال گسترش هستند. پیش بینی می شود تا دو الی سه سال آینده بیشتر اپراتورهای موبایل جهان به 5G سوییچ کرده باشند.

شبکه های 5G از فرکانس های امواج میلی متری (Millimeter Wave) بهره می برند که پهنای باند بسیار بیشتری نسبت به 4G داشته و واحد اندازه گیری آن ها گیگاهرتز است. دامنه عملکرد این امواج ضعیف و کوتاه است ولی برای مصارفی مانند لاستیک پیرلی بسیار مناسب هستند.

شبکه های 5G در چند کشور راه اندازی شدند و گوشی های 5G به بازار آمدند. فایوجی فناوری و تحولی بزرگ تر و گسترده تر از یک شبکه موبایل است…

در سال 2019 شاهد ظهور و بروز دو فناوری ارتباطی بی سیم بودیم: 5G و Wi-Fi 6. هر دوی این فناوری ها و نام ها با شروع سال…

در انگلیس، گاوها زودتر از مردم به شبکه 5G متصل شدند. یک مزرعه و گاوداری در جنوب کشور انگلیس که سابقه استفاده از فناوری های پیشرفته…

همان طور که انتظار داشتیم؛ چند ماه پیش در کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا از چندین اسمارت فون 5G رونمایی شد تا به طور رسمی وارد عصر 5G…

موسسه OpenSignal گزارشی از شرایط میانگین سرعت وای فای و شبکه موبایل در بیش از 100 کشور جهان منتشر کرده است. درحالی که در بسیاری از کشورها…

معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول در گفتگو با سایت دیجیاتو خبر داد این اپراتور بین سال های 1399 تا 1400، نسل پنجم شبکه موبایل…

شرکت سامسونگ در مراسم unpacked 2019 از خانواده گوشی های گلکسی اس 10 رونمایی کرد. تمام گوشی های این خانواده به وای فای 6 مجهز شدند ولی پرچم دارترین…

خواننده ای سوال کرده آیا با مودم نت گیر M1 می توان به شبکه های موبایل 5G متصل شد؟ مودم M1 که نام کامل و درست اش Nighthawk M1 MR1100…

منبع: شبکه چی

به "تایر 5G هم رسید: گزارش شرایط جاده به راننده و خودروهای دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایر 5G هم رسید: گزارش شرایط جاده به راننده و خودروهای دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید