کوالکام از نسل دوم تراشه اسنپدراگون 8cx برای لپ تاپ های ویندوزی رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، تقریبا دو سال قبل تراشه اسنپدراگون 8cx برای لپ تاپ های ویندوزی معرفی شد و و ساعاتی قبل کوالکام از نسل دوم این تراشه رونمایی کرد که نسبت به مدل قبلی از توان پردازشی نسبتا بیشتری بهره می برد.

کوالکام از نسل دوم تراشه اسنپدراگون 8cx برای لپ تاپ های ویندوزی رونمایی کرد

کوالکام دربارهی اینکه تراشه مذکور در مقایسه با نسل قبلی دقیقا چه بهبودهایی پیدا کرده، آمار مشخصی ارائه نداده است. با این حال طبق اعلام کوالکام، نسل دوم تراشه اسنپدراگون 8cx در مقایسه با نسل دهم پردازنده i5 اینتل و پردازنده های سری Lakefield این شرکت حرف زیادی برای گفتن دارد.

از دیگر بهبودهای صورت گرفته باید به افزایش عمر باتری اشاره کنیم که به گفته کوالکام، باتری لپ تاپ های مبتنی بر این تراشه می توانند برای بیش از 25 ساعت استفاده مداوم انرژی لازم را تأمین کنند که البته این ادعا در عمل باید بررسی شود. از دیگر ویژگی های آن می توانیم به پشتیبانی از نسل ششم وای فای، بلوتوث 5.1 و پشتیبانی از دو نمایشگر اکسترنال 4K اشاره کنیم. همچنین کوالکام به بهبود قابلیت های هوش مصنوعی هم اشاره کرده است.

اگرچه این تراشه از پسوند 5G بهره می برد، ولی در این زمینه تفاوتی با نسل قبلی ندارد و همچنان از مودم X24 LTE و X55 5G پشتیبانی می کند که بهره گیری از آن ها به نظر تولیدکنندگان لپ تاپ ها بستگی دارد. روی هم رفته اگرچه عمر باتری لپ تاپ های ویندوزی مبتنی بر تراشه های ARM بسیار عالی محسوب می شود، اما از لحاظ پشتیبانی از برنامه های مختلف هنوز ضعف های زیادی دارند. در همین زمینه می توانیم به گلکسی بوک فلکس 5G ساخت سامسونگ اشاره کنیم که از نسل یازدهم پردازنده های اینتل و مودم 5G سامسونگ بهره می برد و رقیب قدری برای لپ تاپ های ویندوزی مجهز به تراشه های ARM خواهد بود.

کوالکام می گوید به زودی لپ تاپ های مجهز به نسل دوم تراشه اسنپدراگون 8cx روانه بازار می شوند که در این زمینه، می توانیم به معرفی لپ تاپ ایسر Spin 7 اشاره کنیم که اولین لپ تاپ مجهز به این تراشه محسوب می شود.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "کوالکام از نسل دوم تراشه اسنپدراگون 8cx برای لپ تاپ های ویندوزی رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوالکام از نسل دوم تراشه اسنپدراگون 8cx برای لپ تاپ های ویندوزی رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید