تجمع های یمنی ها در محکومیت توقیف کشتی های نفتی توسط ائتلاف سعودی

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، مقامات و مردم یمن با هشدار درباره پیامدهای فاجعه بار ادامه توقیف کشتی های حامل مشتفات نفتی توسط ائتلاف سعودی، بی تحرکی سازمان ملل را نشانه شراکت آن در تجاوز و محاصره علیه ملت یمن خواندند.

تجمع های یمنی ها در محکومیت توقیف کشتی های نفتی توسط ائتلاف سعودی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساعت فروشی، مردم شماری از استان های یمن هم روز چهارشنبه در محکومیت ادامه بازداشت کشتی های حامل مشتقات نفتی و غذایی و دارویی توسط ائتلاف عربی و ممانعت از تخلیه محموله های آن در بندرالحدیده تجمع کردند.

شرکت کنندگان در تجمع استان صعده که شماری از آنها پزشکان و کارکنان بخش بهداشت این منطقه بودند سکوت مرگبار جامعه بین الملل در قبال جنایات ائتلاف عربی در تجاوز و محاصره مردم یمن و ممانعت از رسیدن کشتی های مشتقات نفتی ، غذایی و دارویی به الحدیده را محکوم کردند و موضع سازمان ملل را لکه ننگی بر پیشانی بشریت خواندند.

به گزارش وبگاه خبری المسیره، شهرهای مختلف استان های عمران و محویت در شمال یمن هم شاهد برپایی تجمع های اعتراضی مشابه صعده بود.

احمد عبدالله دارس، وزیر نفت و معدن یمن روز چهارشنبه مداخله سازمان ملل متحد برای آزادسازی کشتی های حامل مشتقات نفتی و عدم بازداشت آنها در آینده را به منظور کاستن از شدت وخامت اوضاع انسانی در یمن خواستار شد.

این سخنان را وزیر نفت یمن در دیدار با لیز گراندی هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن بیان داشت که در این دیدار پیامدهای فاجعه آمیز ادامه توقیف کشتی های مشتقات نفتی راهی یمن مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

در این جلسه به تأثیر بازداشت کشتی ها بر بخش های حیاتی و خدماتی مختلف از جمله بیمارستان ها ، مراکز درمانی و پروژه های آبی یمن که در معرض خطر تعطیلی است، پرداخته شد.

وزیر نفت یمن تاکید کرد: بخش های مختلفی که مستقیماً با زندگی روزمره شهروندان یمنی در ارتباط است به مشتقات نفت بستگی دارد.

گراندی هم به نوبه خودش تأکید کرد که همچنان به یمنی ها کمک کرده و در تأمین نیازهای به مشتقات نفت و گاز در یمن به کار خود ادامه دهد.

هماهنگ کننده امور انسانی در یمن برای بکارگیری تلاش های بی وقفه در آزادسازی کشتی های نفتی توقیف شده اعلام آمادگی کرد.

یحیی عباس شرف الدین، نائب رئیس موسسه بنادر دریای سرخ یمن هم تاکید کرد کشورهای متجاوز هیچ ارزشی برای اظهارات سازمان ملل قائل نیستند و سازمان ملل شریک اصلی در تجاوز و همدست در محاصره یمن است.

ائتلاف عربی فقط سه روز پیش یک کشتی که حامل مقدار کمی بنزین و دیزل بود پس از بازداشت 55 روزه در دریا آزاد کرد که به بندر الحدیده رسید اما فقط دو روز نیازهای بومی مردم یمن را تامین کرد.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تجمع های یمنی ها در محکومیت توقیف کشتی های نفتی توسط ائتلاف سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجمع های یمنی ها در محکومیت توقیف کشتی های نفتی توسط ائتلاف سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید