تهدید سناتور آمریکایی به انتشار اطلاعات محرمانه درباره قتل خاشقجی

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، سناتور دموکرات آمریکایی دولت این کشور را تهدید کرد اگر گزارش غیرمحرمانه ای را درباره قتل روزنامه نگار منتقد سعودی به کنگره ارائه ندهد، دست به افشای اطلاعات محرمانه در خصوص این پرونده خواهد زد.

تهدید سناتور آمریکایی به انتشار اطلاعات محرمانه درباره قتل خاشقجی

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، به نقل از شبکه الجزیره، ران وایدن سناتور دموکرات دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را تهدید کرد که اگر نسخه غیرمحرمانه گزارشی که عاملان جنایت قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی را مشخص می کند، به کنگره تحویل ندهد، اطلاعات محرمانه ای را در این باره فاش می کند.

وی در این باره گفت، در صورتی که جامعه اطلاعاتی آمریکا همزمان با سرانجام محاکمه پارلمانی ترامپ گزارش قتل جمال خاشقجی را منتشر نکند، وی در مجلس سنا برای افشای اطلاعات و انتشار عمومی و یکجانبه آن تلاش خواهد کرد.

وایدن افزود: به رغم گذشت یک سال از قتل خاشقجی دولت ترامپ از مشخص اینکه چه کسی دستور قتل را صادر کرده است، امتناع می ورزد و در واقع به نفع یک دولت دیکتاتور مداخله می کند.

این سناتور دموکرات در سنای آمریکا در ادامه شرح داد که وی نامه ای به آژانس امنیت ملی ایالات متحده ارسال کرده است تا این آژانس تهدیدات مقامات کاخ سفید از جمله کسانی که با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی از طریق گوشی های همراهشان پیام هایی را رد و بدل کرده اند و در رأس آنها جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد ترامپ، را ارزیابی کند.

وی در ادامه تأکید کرد، نفوذ عربستان سعودی به گوشی تلفن کوشنر به معنای کار گذاشتن دستگاه شنود در کاخ سفید است. اگر کاخ سفید مسئله امنیت ملی را جدی نگیرد اسرار حساس تر ما به دست دشمن خواهد افتاد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تهدید سناتور آمریکایی به انتشار اطلاعات محرمانه درباره قتل خاشقجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید سناتور آمریکایی به انتشار اطلاعات محرمانه درباره قتل خاشقجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید