تیم عبدالله و تلاش برای تشکیل کابینه دولت در افغانستان

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، پس از برگزاری دو مراسم تحلیف ریاست جمهوری در افغانستان، سخنگوی تیم عبدالله گفت که اولویت دولت همه شمول تشکیل کابینه است.

تیم عبدالله و تلاش برای تشکیل کابینه دولت در افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ ساعت فروشی، تیم عبدالله پس از برگزاری مراسم سوگند در قصر سپیدار، برای تشکیل کابینه و عزل و نصب های اداری آماده می شود.

امید میثم سخنگوی تیم عبدالله به هشت صبح اظهارداشت که اولویت دولت همه شمول تشکیل کابینه است و بزودی تغییراتی را در سطح ولایت ها آغاز خواهد کرد.

این در حالی است که اشرف غنی پس از مراسم سوگند ریاست جمهوری سه فرمان صادر کرد. معرفی یوسف غضنفر به عنوان نماینده ویژه در امور توسعه اقتصادی، تجاری و کاهش فقر همچنین آزادی زندانیان طالبان و لغو ریاست اجرایی افغانستان از خواسته های وی بوده است.

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به تغییرات اخیر در افغانستان در بیانیه ای اظهارداشت که با هرگونه اقدام برای ایجاد حکومت موازی و هرگونه استفاده از زور برای حل اختلاف های سیاسی مخالف است.

از سوی دیگر، امید میثم سخنگوی دولت همه شمول می گوید که شماری از مقام های بین المللی چندین بار برای گفت وگو با عبدالله عبدالله، تلاش کرده اند، اما وی تمایلی نشان نداده است اما درهای گفت وگو همچنان باز هستند.

میثم اظهارداشت: اکنون که دولت تشکیل دادیم، امیدواریم تمام طرف ها بیایند، از جمله برای غنی جایی وجود دارد و یک اجماع شکل گیرد و باهم کار کنیم. ما به هیچ کس به عنوان یک رقیب نگاه نمی کنیم.

از سوی دیگر، روز گذشته شایعاتی مطرح شده بود مبنی بر این که نیروهای ویژه امنیت ملی از ورود اسدالله سعادتی، معاون دوم عبدالله به دفتر کارش جلوگیری کرده اند.

سخنگوی دولت همه شمول با رد این شایعات را رد کرد

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تیم عبدالله و تلاش برای تشکیل کابینه دولت در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم عبدالله و تلاش برای تشکیل کابینه دولت در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید