خبرنگاران افزایش دما در آذربایجان غربی تا انتها هفته ادامه دارد

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، ارومیه- خبرنگاران- کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: دمای هوای استان تا انتها هفته به تدریج گرم تر می گردد و این افزایش دما در مرکز استان تا 6 درجه سانتی گراد نیز خواهد رسید.

خبرنگاران افزایش دما در آذربایجان غربی تا انتها هفته ادامه دارد

یاسر اشتاد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ ساعت فروشی اضافه نمود: در 24 ساعت گذشته پلدشت با 35 درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین و شهرستان های چالدران و تکاب با دمای هشت درجه سانتی گراد بالای صفر خنک ترین شهرهای استان بودند.

وی افزود: فعالیت امواج بارشی در استان که از روز پنجشنبه شروع شده، تا دوشنبه هفته جاری ادامه دارد و امروز، یکشنبه امواج ناپایدار فعالیتی بیشتر در مناطق شمالی و مرکز استان خواهند داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این امواج ضعیف و زودگذر به صورت رگبارهای عصرگاهی بروز می نماید، افزود: چالدران در روز گذشته مقدار اندکی بارش داشت.

اشتاد اضافه نمود: احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها و احتمال سقوط اشیا در اثر وزش باد دور از انتظار نیست و ضروری است تا شهروندان در ترددهای خود نکات ایمنی را در نظر بگیرند.

وی افزود: انجام اقدامات به موقع در مورد آبگرفتگی معابر شهری و اجتناب از تردد در حاشیه رودخانه ها از ضرورت روزهای آینده در آذربایجان غربی است.

آذربایجان غربی از استان های شمال غربی کشور است که در منطقه ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان حدود 340 میلی متر است.

پیرانشهر و سردشت جزو شهرهای پر بارش آذربایجان غربی با سالانه 700 تا 1000 میلی متر بارندگی محسوب شده و بارش ها در این استان از شهریورماه شروع و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

به علت کشاورزی بودن شغل اغلب مردم منطقه گزارش های هواشناسی جزو اخبار بااهمیت برای ساکنان استان آذربایجان غربی است چرا که تمامی فعالیت های کشاورزی را از کاشت داشت و برداشت براساس آن برنامه ریزی و اجرا می نمایند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران افزایش دما در آذربایجان غربی تا انتها هفته ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش دما در آذربایجان غربی تا انتها هفته ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید