خبرنگاران 88 مدرسه استثنایی کردستان میزبان نهمین جشنواره دست سازه های خلاقانه است

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، سنندج- خبرنگاران- رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: 88 مدرسه ومرکز مستقل و ضمیمه شهری و روستایی دانش آموزان با نیازهای ویژه استان میزبان جشنواره دست سازه های خلاقانه یاری آموزشی است.

خبرنگاران 88 مدرسه استثنایی کردستان میزبان نهمین جشنواره دست سازه های خلاقانه است

خلیل رنجبر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ ساعت فروشی گفت: این جشنواره در گروه های دانش آموزان دارای آسیب شنوایی، بینایی، چند معلولیتی، اتیسم و احتیاج ویژه ذهنی برگزار شده که از 26 بهمن جاری شروع وتا انتها فروردین سال آینده با موضوع تمامی دروس ادامه دارد.

وی اضافه نمود: معلمان شاغل در پایه های مختلف تحصیلی پیش دبستان، ابتدایی، متوسطه دوره اول پیش حرفه ای و دوره دوم حرفه ای مدارس مستقل و ضمیمه شهری و روستایی شهرستان ها ومناطق تابعه می توانند طرح های خود را به دبیرخانه این جشنواره واقع در واحد آموزش اداره آموزش وپرورش استثنایی استان ارسال نمایند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: دست سازه.ها در آموزش بعضی مفاهیم که ارائه آنها به صورت توضیحات کلامی، نمادین و یا تصویری مبهم است می توانند جایگزین ارزشمندی برای برطرف احتیاجمندیها و کمبودهای امکانات یاری آموزشی وپیشبرد اهداف عالیه آموزشی وپرورشی باشند.

وی یادآور شد: اغلب این دست سازه ها از مواد بازیافتی، در دسترس، ساده و ارزان تهیه شده و با ایجاد انگیزه و فراهم کردن زمینه مشارکت دانش آموزان در فرآیند تدریس باعث افزایش سطح کیفی آموزش، رشد خودشکوفایی و تفکر خلاق، افزایش اعتماد به نفس وکسب مهارت برای زندگی آینده در دانش آموزان می گردد.

رنجبر تسهیل امر آموزش همراه با ایجاد نشاط، عملی کردن فرآیند یاددهی- یادگیری وخارج کردن آن از حالت انتزاعی، غنای برنامه درسی وتعمیق یادگیری را از اهداف اصلی برگزاری نهمین جشنواره ساخت وسایل یاری آموزشی دانش آموزان با احتیاجهای ویژه خاطرنشان کرد.

هشتمین دوره این جشنواره با شرکت 120 نفر از معلمان مدارس استثنایی برگزار و 76 طرح یاری آموزشی از 10 شهرستان ومنطقه تابعه استان بعنوان منتخب برگزیده شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 88 مدرسه استثنایی کردستان میزبان نهمین جشنواره دست سازه های خلاقانه است" امتیاز دهید

1 کاربر به "خبرنگاران 88 مدرسه استثنایی کردستان میزبان نهمین جشنواره دست سازه های خلاقانه است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 88 مدرسه استثنایی کردستان میزبان نهمین جشنواره دست سازه های خلاقانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید