خطر سیل در کمین خوزستان

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: طبق اعلام هواشناسی در سرانجام اسفندماه سال جاری و فروردین ماه سال 99 سیلاب سنگین تری را پیش رو خواهیم داشت.

خطر سیل در کمین خوزستان

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی به نقل از مهر، کیامرث حاجی زاده در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان خوزستان اظهار کرد: اکنون شرایط استان یک شرایط خاص است و ما همزمان با 3 بحران باید مقابله کنیم که شامل کرونا، سیلاب و هجوم ملخ ها است.

وی اضافه نمود: در جریان سیلاب اخیر به دلیل کارهایی که روی سدها انجام شد، به رغم بارش سنگینی که در بالادست سدهای استان به ویژه سد دز و کرخه بود؛ با مدیریت رهاسازی آب پشت سدها که در این مدت در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان انجام شد، با اخطارها، هشدارها و برنامه ریزی هایی که صادر شد، کنترل این سیلاب را در برداشت.

این مسئول گفت: باید به سرعت قدرت تاب آوری سدها را با انجام لایروبی و سیل بندها افزایش دهیم چرا که طبق اعلام هواشناسی در خاتمه اسفندماه سال جاری و فروردین ماه سال آینده سیلاب سنگین تری را خواهیم داشت.

حاجی زاده اعلام کرد: کرونا یک بحث ملی است و کشور مانند بحث سیل فروردین 98 با تمام توان پای کار آمده و هر آنچه که ضروری است در همه ارکان نظام یاری و مساعدت می گردد.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان اعلام کرد: در استان نیز با همه بضاعت در حالت آماده باش هستیم و هر کاری که لازم باشد برای پیشگیری و کنترل اشاعه این بیماری و مبتلا نشدن شهروندان انجام خواهیم داد.

وی در خصوص هجوم ملخ ها اعلام کرد: ما در شرایطی نیستیم که از کنار این مساله به سادگی در زمانی که تحریم های ظالمانه که مقابله با نظام جمهوری اسلامی نیست بلکه مقابله با مردم است، عبور کنیم.

حاجی زاده اعلام کرد: در این شرایط با توجه به برنامه ریزی ها توانستیم تا حدودی کالاهای استراتژیک را از لحاظ ذخیره ای از استان و کشور با افزایش فراوری بالا ببریم.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان اعلام کرد: اکنون نیز با توجه به بارندگی ها، زمینه برای تداوم این برنامه ریزی ها است و بعضی از محصولات آماده بهره برداری هستند و این ها اگر از حمله ملخ ها مصون نمانند با مشکل روبه رو خواهیم شد.

وی تاکید نمود: بحران های زیادی در استان خوزستان وجود دارد و مدیران این استان باید جهادی و با روحیه خستگی ناپذیر پای کار باشند و همه با اتحاد با یکدیگر برای برطرف بحران ها کوشش نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "خطر سیل در کمین خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر سیل در کمین خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید