ذخیره 25 میلیون متر مکعبی آب در سد رشتخوار

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار با بیان این که سد شهید یعقوبی رشتخوار دومین سد عظیم مخزنی در استان خراسان رضوی است گفت: با توجه به بارندگی های مطلوب سال جاری، تا به امروز 25 میلیون متر مکعب آب در پشت این سد ذخیره شده است.

ذخیره 25 میلیون متر مکعبی آب در سد رشتخوار

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی به نقل از ایرنا، محمود اعظمی روز پنجشنبه 18 اردیبهشت در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان، ظرفیت ذخیره سازی آب در سد شهید یعقوبی رشتخوار را 75 میلیون متر مکعب ذکر کرد و اضافه نمود: با بارندگی های مطلوب سال جاری و میزان ذخیره آب در پشت سدها، مشکل کمبود آب کشاورزی تا حد زیادی رفع شده است.

وی ادامه داد: همچنین در پی بارش های مطلوب بهاری، پیش بینی می گردد سال جاری حدود 20 هزار تن گندم و حدود 15 هزار تن جو از اراضی کشاورزی رشتخوار برداشت گردد.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: سال جاری بیش از پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی رشتخوار به کشت گندم و سه هزار و 500 هکتار نیز به کشت جو اختصاص یافته است.

اعظمی افزایش سطح کاشت محصولات مهم مانند گندم، جو و کلزا با تاکید بر الگوی کشت و افزایش سطح کشت گلخانه ها را از جمله برنامه های مهم و در دست اقدام این نهاد در سال جهش فراوری مطرح نمود و اضافه نمود: پرداخت تسهیلات برای خرید اداوت کشاورزی و اجرای کامل طرح بهره وری آب و خاک از دیگر برنامه های در دست اقدام است.

وی به اجرای سطح قابل توجه تسطیح لیزری در این شهرستان و افزایش راندمان آب و عملکردمحصولات کشاورزی اشاره نمود و اجرای این طرح را در افزایش بهره وری محصولات کشاورزی مهم دانست.

اعظمی با اشاره به میزان جذب و توزیع انواع کودهای شیمیایی دربین کشاورزان بیش از سهمیه در نظر گرفته شده ادامه داد: در روزهای آینده نیز با جذب کودهای بهاره احتیاج کشاورزان و دغدغه آنان در این مورد رفع می گردد.

رشتخوار با 65 هزار نفر جمعیت در 209 کیلومتری جنوب مشهد، خراسان رضوی واقع است.

منبع: همشهری آنلاین

به "ذخیره 25 میلیون متر مکعبی آب در سد رشتخوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذخیره 25 میلیون متر مکعبی آب در سد رشتخوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید