مرگ بیش از 1400 نفر بر اثر سوختگی ، مراجعه 2 میلیون و 500 هزار نفر در طول سال به پزشکی قانونی

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، خبرنگاران : افتتاح ساختمان جدید اداره کل پزشکی قانونی استان تهران ،مرگ بیش از هزارو 400 نفر در اثر سوختگی در 9ماهه نخست امسال از مهمترین اخبار هفته جاری بوده است.

مرگ بیش از 1400 نفر بر اثر سوختگی ، مراجعه 2 میلیون و 500 هزار نفر در طول سال به پزشکی قانونی

به گزارش خبرنگار اجتماعی وبلاگ ساعت فروشی ، در نه ماه امسال 1 هزار و 478 نفر بر اثر سوختگی در کشور جان خود را از دست داده اند که از این تعداد 737 نفر زن و 741 نفر مرد بودند.

همچنین کاهش 6.6 درصدی تلفات حوادث رانندگی در نه ماهه امسال نیز از آماری بود که طی هفته گذشته توسط پزشکی قانونی اعلام شد.

پزشکی قانونی طی گزارشی بیان نمود:در نه ماهه امسال 15 هزار و 381 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تلفات حوادث رانندگی 16 هزار و 460 نفر بود با کاهش 6.6 درصدی روبرو بوده است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: تعداد مراجعه کنندگان به پزشکی قانونی استان تهران 400 هزار نفر در طول سال و در کل کشور 2 میلیون و 500 هزار نفر است.

وی در مورد طرح دادپزشک گفت: این طرح بسیار خوبی است ولی موانع جزئی قانونی دارد که اگر این موانع برطرف گردد در آینده تصویب خواهد شد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: برای راه اندازی اداره پزشکی قانونی واحد جنوب 400 میلیون تومان از قرار داد باقی مانده است و باید این مبلغ پرداخت شده تا ساختمان راه اندازی گردد.

همچنین نازپرور رئیس اداره کل پزشکی قانونی استان تهران در مورد راه اندازی ادارات پزشکی قانونی شهرستان های قدس و بهارستان اطلاع داد.

مرتضی تمدن، استاندار تهران نیز از محدودیت بودجه عمرانی سخن گفت و بیان نمود که مجموعه پرسنل در پزشکی قانونی باید دارای شادابی و آرامش خاصی باشند چرا که نوع کارشان با بقیه متفاوت است.

وی ادامه داد: برای اتمام پروژه های شمال و جنوب پزشکی قانونی باید حدود 6 میلیارد تومان اعتبار اختصاص دهیم.

لازم به ذکر است ساختمان جدید پزشکی قانونی استان تهران در این هفته افتتاح شد.

منبع: تسنیم

به "مرگ بیش از 1400 نفر بر اثر سوختگی ، مراجعه 2 میلیون و 500 هزار نفر در طول سال به پزشکی قانونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ بیش از 1400 نفر بر اثر سوختگی ، مراجعه 2 میلیون و 500 هزار نفر در طول سال به پزشکی قانونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید