ملی پوشان هرمزگانی جهت اعزام به مسابقات جهانی مشکل دارند

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، خبرنگاران: یک ملی پوش تیم ملی وزنه برداری کشورمان گفت: برای اعزام به مسابقات پادشاهی مالزی به مشکل اقتصادی برخورده ایم و اگر این موضوع رفع نگردد دو مدال حتمی از کاروان حذف می گردد.

ملی پوشان هرمزگانی جهت اعزام به مسابقات جهانی مشکل دارند

حمید سنگی در تبادل نظر با خبرنگار ورزشی وبلاگ ساعت فروشی در بندرعباس، با بیان اینکه مسابقات وزنه برداری جام دنیای پادشاهان، سوم آذرماه در کشور مالزی برگزار می گردد، اظهار کرد: پس از اعلام قبلی در حدود سه ماه پیش، قصد شرکت در این مسابقات را نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات در مقطع جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان برگزار می گردد، اضافه نمود: پس از هماهنگی با لیدر و کمیته پیشکسوتان، به این نتیجه رسیدیم که جهت شرکت در مسابقات اعزام شویم.

این پیشکسوت و قهرمان وزنه برداری دنیا اعلام کرد: من در دسته 77کیلوگرم وزنه می زنم و براساس رنکینگ سایتی که از طرف فدراسیون اعلام شده، 5 رقیب نزدیک دارم که رکوردهای آنها به ترتیب 230کیلوگرم، 220، 205 و 185کیلوگرم و البته رکورد خودم نیز 225کیلو ثبت شده است.

سنگی با اشاره به اینکه قرار است دراین مسابقات 12نفر از سراسر کشور به این مسابقات اعزام شوند، اعلام کرد: استان هرمزگان 2نماینده دارد که بحث اعزام ما هنوز قطعی نشده است.

این پیشکسوت وزنه برداری با تاکید براینکه جهت اعزام به این مسابقات احتیاج شدید به اسپانسر داریم، اضافه نمود: هم تیمی های ما از استان های مازندران، خوزستان و فارس مشکل اسپانسر را برطرف نموده و تمامی تشریفات جهت اعزام به مالزی را انجام داده اند اما ما دو نفر فعلا در بلاتکلیفی هستیم.

وی اعلام کرد: براساس عرف این کار، نامه ای از کمیته پیشکسوتان به هیئت وزنه برداری استان جهت تامین هزینه ها و اعزام وزنه برداران ارسال می گردد و پس از آن هیئت یا اداره کل ورزش و جوانان موظف به تأمین هزینه ها است.

سنگی با بیان اینکه حدود 2هفته دیگر تا زمان اعزام باقی نمانده است، توضیح داد: با این وجود، متأسفانه در کشور، هزینه اعزام هر ورزشکار، بر عهده خودش بوده و باید خودش دنبال اسپانسر باشد.

پیشکسوت وزنه برداری کشورمان با اشاره به وضعیت بد اقتصادی اداره کل ورزش و جوانان استان، اعلام کرد: اداره کل مربوطه نیز بودجه ای دریافت ننموده که بتواند هزینه 8میلیون تومانی اعزام ما دو نفر را پرداخت کند و هیئت وزنه برداری نیز به دلیل مسائل خاص خودش، و نداشتن نقدینگی، نمی تواند کمکی به ما ورزشکاران کند.

وی با بیان اینکه ما شدیدا پیگیر اسپانسر هستیم و هنوز هم به مدال آوری امید داریم، گفت: 9سال است که در مسابقات مختلف وزنه برداری در سطح بین المللی شرکت داشته ام و حاصل آن 5مدال دنیای و یک مدال المپیک است که 3مورد آن طلا و 3 مورد نیز برنز است.

سنگی با تاکید براینکه مسئله اعزام ورزشکاران به مسابقات مختلف داخلی و کشوری باید ساماندهی شده و فکری اساسی برای این مسئله گردد، گفت: شأن ورزشکاری که سال ها و روزهای زیادی از عمرش را برای کشورش و ورزش قهرمانی می گذارد این نیست که برای بالا بردن پرچم کشور عزیزمان دغدغه اسپانسر و تأمین هزینه داشته باشیم.

پیشکسوت وزنه برداری کشور اعلام کرد: از تمامی ارگان های دولتی و خصوصی درخواست داریم به منظور حمایت از ورزشکاران و مدال آوران از هیچ کمکی دریغ نکنند.

ق

منبع: تسنیم

به "ملی پوشان هرمزگانی جهت اعزام به مسابقات جهانی مشکل دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملی پوشان هرمزگانی جهت اعزام به مسابقات جهانی مشکل دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید