هدیه رایگان نهال در آستانه بهار

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، در آستانه سال نو و با اجرای طرح استقبال از بهار، منطقه 13 برای ورود به سال جدید آماده شده و سرانه فضای سبز این منطقه در حال افزایش است.

هدیه رایگان نهال در آستانه بهار

وبلاگ ساعت فروشی- پروانه بهرام نژاد: این روزها که شهر حال و هوای بهاری به خود می گیرد ، محله های سیزدهمین تکه پایتخت هم میزبان طرح هایی متعددی شده که قرار است جان تازه ای به منطقه ببخشد. مرتضی رحمان زاده شهردار منطقه 13 دراین باره می گوید: اجرای صحیح طرح استقبال از بهار می تواند نقش مهمی در ایجاد نشاط و شادابی فضای عمومی شهر و شهروندان ایفا نماید که بر این اساس مدیریت شهری ضمن پاکیزه سازی شهر، متناسب با فرهنگ، برنامه های متنوعی را در نظر گرفته که دراین مدت اجرا خواهدشد.

  • کاشت درختان پهن برگ

کاشت درختان پهن برگ در مدارس و ایجاد فضای سبز عمودی یکی از برنامه های شهرداری منطقه 13 در این زمینه است. شهردار منطقه دراین باره می گوید: با این کار در تلاشیم که ضمن افزایش سرانه فضای سبز مدارس و منطقه، توجه دانش آموزان را به موضوع محیط زیست و درختکاری جلب کنیم. او می افزاید :از این رو در راستای اجرای طرح تک درخت، کاشت درختان پهن برگ و سایه انداز در مدارس در دستور کار قرار گرفته است.

  • ایجاد فضاهای سبز عمودی

توسعه فضای سبز عمودی نهضتی است که سنگ بنای آن بیش از دو دهه پیش در شهر تهران ایجاد شد و باتوجه به اهمیت آن در کاهش آلایندگی ها و افزایش سرانه فضای سبز ، همچنان در بسیاری از محله های پایتخت از جمله منطقه 13 این طرح درحال انجام است. رحمان زاده دراین باره می گوید: با هدف افزایش سرانه فضای سبز منطقه و با شناسایی دیواره های بتنی و نقاطی که ظرفیت ایجاد فضای سبز عمودی دارد، پوشش های سبز به وسیله درختچه های متناسب با شرایط آب و هوایی ایجاد خواهدشد. او ادامه می دهد: در تلاشیم باامکانات حداقلی موجود بتوانیم به میزان شایسته ای که در شان شهروندان است برای ایجاد فضاهای سبز و اماکن تفریحی در منطقه گام برداریم. این طرح در فضاهای قابل اجرای معابر انجام خواهدشد.

  • اهدا و کاشت نهال رایگان

یکی دیگر از برنامه های این بخش ، اجرای طرح فراگیر کاشت نهال مثمر و غیرمثمر رایگان در باغچه منازل شهروندان منطقه است. سیدمهدی صالح زاده معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار منطقه 13 دراین باره می گوید: پیرو هماهنگی های به عمل آمده با مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه، کاشت نهال رایگان در منازل تا اواسط اسفند ماه ادامه دارد. او می افزاید: این طرح به دنبال ثبت درخواست شهروندان به وسیله سامانه 137 و ارجاع به مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز انجام می گردد. او ادامه می دهد: براین اساس گروه کاشت نهال رایگان با مراجعه به منازل شهروندان به همراه کارشناسان این مرکز، نهال درختان مثمر و غیرمثمر در باغچه منازل آنها می کارند و توضیحات لازم را به همراه برگه آموزشی به آنها ارائه می دهند.

منبع: همشهری آنلاین

به "هدیه رایگان نهال در آستانه بهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدیه رایگان نهال در آستانه بهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید