معماری و عمران

عقب نشینی شاخص بورس به کانال یک میلیون و 900 هزار واحد ، آخرین شرایط شاخص فرابورس

شاخص کل در بازار بورس 24 هزار و 292 واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و 975 هزار واحد رسید.

12 مهر 1399

طرح واردات کامیون های دست دوم ابهام دارد

در حالی ثبت نام واردات کامیون دست دوم از امروز آغاز می شود که دبیر کانون کامیون داران با استقبال از این طرح، گفت: منطق درستی پشت این برنامه نیست.

5 مرداد 1399

سازه های بتنی : از چیستی تا معرفی 10 نمونه برتر در دنیا

330،000 مترمکعب بتن تنها در برج خلیفه، بلندترین ساختمان دنیا استفاده شده است. با پردازش هر ساله حدود 100 میلیون مترمکعب، بتن مهم ترین مصالح ساختمانی در آلمان است. فقط معماران دبی و یا همکاران آلمانی آن ها به سازه های بتنی اعتماد ندارند!

10 تیر 1399

آسوده خاطر برانید

بزرگراه های شریانی و محورهای مواصلاتی متعددی بیست و دومین تکه پایتخت را احاطه نموده است و اکنون این منطقه یکی از ورودی های شهر تهران محسوب می گردد. بدون شک شناسایی نقاط حادثه خیز منطقه 22 می تواند در کاهش تصادفات منجر به فوت یا خسارتی در این منطقه تأثیر...

8 تیر 1399

کلیسای ساگرادا فامیلیا؛پربازدیدترین بنای تاریخی اسپانیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا با قامتی افراشته، اوج شکوه و عظمت را به بیننده القا خواهد کرد. این کلیسا هنوز هم بعد از 130 سال تحت بازسازی است. زمانی که ساخت آن تمام شود، بلندترین برج آن یک و نیم برابر بلندتر از برج فعلی می شود. شاید این سازه نیمه تمام باشد اما سالانه...

1 تیر 1399

ساخت موزه تخصصی لباس و ادوات نظامی در زمین های تاریخی لشکر 64 ارومیه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: این اداره کل پیشنهاد داده است که با همکاری قرارگاه منطقه ای شمال غرب نزاجا در زمین های لشکر 64 ارومیه موزه تخصصی لباس و ادوات نظامی راه اندازی کند.

31 خرداد 1399

مشخصات و قیمت لپ تاپ های Surface Book 3 مایکروسافت لو رفت؛ بسیار جذاب و البته گران!

حدود سه ماه پیش بود که اولین خبرها در مورد سرفیس بوک 3 به عنوان لپ تاپ اختصاصی مایکروسافت در سال 2020 منتشر شده و نشان می داد که ردموندی ها به دنبال عرضه لپ تاپی با پردازنده اینتل و گرافیک انویدیا Quadro هستند. به نظر تأیید عرضه کنندگان این لپ تاپ ها می تواند...

23 خرداد 1399

زیباترین مقاصد آسیایی برای گردشگری در پاییز 2019

برای مسافرت پاییزی خارج از کشور بهتر است از مقاصد گردشگری بکر و زیبای آسیایی دیدن کنید.

6 خرداد 1399

زیباترین جاذبه های گردشگری باکو پایتخت آذربایجان

باکو بزرگترین بندر کشور آذربایجان است بخش قدیمی شهر باکو با برج و قلعه ها به خوبی به جا مانده و یکی از آثار ثبت شده در یونسکو به عنوان میراث فرهنگ جهانی است

5 خرداد 1399

در مرمت آثار و اشیای تاریخی جای آزمون و خطا نیست

خبرنگاران/اصفهان رییس دانشگاه هنر اصفهان گفت: یکی از محورهای مهم در مرمت آثار تاریخی ارتباطات بین المللی و میان کشوری است. چرا که مرمت آثار و اشیا جایی برای آزمون و خطا ندارد.

4 فروردین 1399

رئیس کمیسیون نظارت بر انتخابات پاکستان تعیین شد

پس از کش و قوس های فراوان و تنش میان دولت اسلام آباد و احزاب اپوزیسیون رئیس جدید کمیسیون نظارت بر انتخابات پاکستان مشخص شد.

19 اسفند 1398

پالمیرا Palmyra- سوریه

این شهر باستانی که به مروارید صحرا معروف است یکی از مهم ترین ویرانه های تاریخی دنیا و یکی از آثار ثبت شدهٔ سوریه است که در فهرست میراث دنیای یونسکو واقع شده است. قدمت بخش اعظم ویرانه های پالمیرا به سده های یکم و دوم میلادی باز می شود.

10 اسفند 1398

ملانوروزی به پرسش ها درباره موزه هنرهای معاصر پاسخ داد

رییس موزه هنرهای معاصر به بعضی ابهام ها و شایعه های به وجود آمده درباره خروج بعضی آثار گنجینه این موزه و نمایش آن ها در برلین و رم پاسخ داد.

23 بهمن 1398

نورپردازی در طراحی دکوراسیون

در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی مدرن طراحان داخلی برای نورپردازی اهمیت زیادی قائل هستند .

14 دی 1398