اجرای پروژه های بیابان زدائی برای جلوگیری از هجوم ماسه های روان به آران و بیدگل

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، خبرنگاران: مسئول واحد بیابان زدایی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل گفت: اجرای پروژه های بیابانزدایی و کاشت گونه های بیابانی برای جلوگیری از هجوم ماسه های روان به مناطق مسکونی برای تامین امنیت زندگی مردم آران و بیدگل در دستور کار است.

اجرای پروژه های بیابان زدائی برای جلوگیری از هجوم ماسه های روان به آران و بیدگل

حمید گل آرایی در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ ساعت فروشی در آران و بیدگل با اشاره به دستگیری متخلفان قاچاق چوب در آران و بیدگل اظهار کرد: یک دستگاه نیسان حاوی 2 تن چوب قاچاق درخت تاغ در این منطقه توقیف شد.

وی اضافه کرد: متخلفان پس از تخریب و قطع درختان تاغ در محدوده جنگل های نصرآباد اقدام به حمل آن به روستای سن سن از توابع شهر مشکات کردند که با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت و بیابان زدایی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شناسایی و با همکاری نیروی انتظامی مشکات کشف و ضبط شدند.

مسئول واحد بیابان زدایی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل با اشاره به ماده 43 فصل جرائم و مجازات های قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع به ممنوعیت بریدن و ریشه کن کردن بوته ها و خارها و درختچه های بیابانی و کویری و کوهستانی در مناطق کویری و بیابانی و حمل چوب و هیزم و ذغال در تمام نقاط کشور بدون مجوز حمل بیان نمود: این متخلف به حبس تکدیری و پرداخت غرامت محکوم می شود.

وی اضافه کرد:این شهرستان یکی از مناطق بیابانی استان اصفهان است که اداره منابع طبیعی آن از سال 1349 تا کنون با اجرای پروژه های بیابانزدایی اقدام به کاشت گونه های بیابانی برای جلوگیری از هجوم ماسه های روان به مناطق مسکونی برای تامین امنیت زندگی برای همشهریان کرده است.

گل آرائی گفت: بدین دلیل حفظ و نگهداری این جنگل ها توسط مسئولین وعموم مردم از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار بوده وهمشهریان می توانند در صورت مشاهده قطع و حمل چوب و زغال درخت تاغ با شماره تلفن 1504 تماس گرفته و نیروهای یگان حفاظت را در راستای حفظ و حراست از منابع طبیعی یاری دهند.

ب

منبع: تسنیم

به "اجرای پروژه های بیابان زدائی برای جلوگیری از هجوم ماسه های روان به آران و بیدگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای پروژه های بیابان زدائی برای جلوگیری از هجوم ماسه های روان به آران و بیدگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید