در مرمت آثار و اشیای تاریخی جای آزمون و خطا نیست

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، خبرنگاران/اصفهان رییس دانشگاه هنر اصفهان گفت: یکی از محورهای مهم در مرمت آثار تاریخی ارتباطات بین المللی و میان کشوری است. چرا که مرمت آثار و اشیا جایی برای آزمون و خطا ندارد.

در مرمت آثار و اشیای تاریخی جای آزمون و خطا نیست

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، مصطفی کیانی صبح امروز (شنبه) در آیین افتتاحیه همایش سه روزه حفاظت و مرمت تزئینات وابسته به معماری اظهار کرد: بعد از همایش تبریز و همایش ماه گذشته ایتالیا، امروز با این همایش سه روزه که به طور تخصصی درباره مرمت تزئینات وابسته به معماری صحبت می کند تلاش داریم گامی درست در مرمت تزیینات ایرانی برداریم.

وی ادامه داد: یکی از محورهای مهم در مرمت آثار تاریخی ارتباطات بین المللی و میان کشوری است چرا که مرمت آثار و اشیا جایی برای آزمون و خطا ندارد. در این همایش به اهمیت ارتباطات فرا ملی و برگزاری همایش ها و کنگره های تخصصی در ایکوموس ایران نیز اشاره شده است.

رییس دانشگاه هنر اصفهان اضافه کرد: بحث بعدی استفاده از فناوری ها و تکتولوژی های جدید در مرمت آثار است که کشور ایتالیا یکی از پیشروهای مطرح در این زمینه است. لازم است در این زمینه از تجربیات استادان مرمت کشور ایتالیا که مهد هنر اروپا نیز هست بهره ببریم.

کیانی گفت: دانشگاه هنر اصفهان اگرچه در همه شاخه های هنری فعالیت دارد اما دانشکده مرمت این دانشگاه با سابقه ای 40 ساله قدیمی ترین دانشکده مرمت ایران است و با توجه به قرارگیری در شهری تاریخی همچون اصفهان پتانسیل های خوبی ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: نگاه خاص و ویژه به مرمت آثار و تزینات تاریخی موضوعی است که نباید ساده از کنار آن گذشت و با همکاری با همکاران ایتالیایی این موضوع می تواند پیشرفت قابل توجهی پیدا کند تا در جهت حفظ و نگهداری تزیینات معماری و غنی ایران زمین گامی برداشته شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "در مرمت آثار و اشیای تاریخی جای آزمون و خطا نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مرمت آثار و اشیای تاریخی جای آزمون و خطا نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید