از ماجرای طارمی و رضائیان تا برند لباس تیم ملی در اولین 90 فصل جدید

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، اولین برنامه 90 در فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران با آنالیز رفت و آمد طارمی و رضاییان شروع شد و از مهم ترین بخش های آن، آنالیز کیفیت لباس تیم ملی فوتبال ایران بود.

از ماجرای طارمی و رضائیان تا برند لباس تیم ملی در اولین 90 فصل جدید

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، بخش های مهم این برنامه را در ادامه مرور می کنید:

ماجرای طارمی و رضاییان

در این برنامه گزارش نسبتا مفصلی از رفتن مهدی طارمی و رامین رضاییان از پرسپولیس به ترکیه و بازگشت آنها به ایران پخش شد. در این بخش از برنامه، مهدی طارمی درباره جدایی و بازگشتش به پرسپولیس گفت: هر کسی در زندگی اش اشتباهی می نماید. کسی نیست بگوید اشتباهی ننموده است. من هم اشتباه کردم که به این نحو از پرسپولیس رفتم و خوشحالم که برگشتم. اگر سال های بعد پیشنهادی از خارج داشته باشم، از طرفداران پرسپولیس اجازه می گیرم. وقتی که از پرسپولیس رفتم، فهمیدم که کجا رفتم.

او اضافه نمود: من هر بار که در استادیوم دور زمین می دوم دستانم را بالا می گیرم. مردم در استادیوم موبایل های خود را به سمت من می اندازند تا با آنها عکس بگیرم و به آنها بدهم. شاید باورتان نگردد یک بار یک نفر گوشی 1100 را به سمت من انداخت در حالی که این گوشی قابلیت عکس دریافت ندارد (با خنده).

همچنین رامین رضاییان گفت: من نوع جدا شدنم اشتباه بود و بچگی کردم. به طارمی گفتم که من تنها می مانم وقتی تو بروی و حالا که می روی، من هم می آیم. به او گفتم با هم رفتیم و با هم برمی گردیم. با رفتن طارمی شرایط من خیلی سخت شد. من خیلی اشتباه کردم (با بغض).

کارشناسی داوری

محمد فنایی از کارشناسان داوری درباره قضاوت های لیگ برتر اظهار نظر کرد.

وی درباره داوری دیدار استقلال و نفت تهران گفت: یک پنالتی برای تیم نفت در این بازی گرفته نشده است.

فنایی درباره داوری دیدار سپاهان و پدیده نیز اظهار کرد: اعلام پنالتی به سود سپاهان در این بازی صحیح نبوده است.

این کارشناس داوری همچنین درباره قضاوت دیدار دو تیم فولاد و ماشین سازی تبریز گفت: یک پنالتی در این بازی باید به سود تیم فولاد اعلام می شد.

او درباره دیدار پرسپولیس و سایپا و قضاوت آن نیز گفت: فرشاد احمدزاده در این بازی باید اخراج می شد.

فنایی همچنین درباره داوری دیدار پیکان و صبای قم اعلام کرد: اعلام پنالتی به سود تیم صبا در این بازی اشتباه بود.

وی درباره داوری دیدار ماشین سازی و گسترش فولاد تبریز هم گفت: یک پنالتی باید به سود تیم ماشین سازی اعلام می شد. همچنین داور در اعلام یک آفساید به ضرر گسترش فولاد عجله نموده است. نکته خاتمهی بازی هم این بود که گل تیم ماشین سازی صحیح بود که به اشتباه آفساید اعلام شد.

کارشناس داوری فوتبال ایران درباره داوری دیدار پرسپولیس و فولاد نیز مطرح کرد: یک پنالتی باید برای پرسپولیس به دلیل خطای دروازه بان فولاد روی امیری اعلام می شد و طهماسبی هم باید به همین دلیل اخراج می شد.

او درباره بازی نفت تهران و سپاهان نیز گفت: یک پنالتی برای تیم نفت و یک پنالتی برای تیم سپاهان باید اعلام می شد.

فنایی درباره داوری دیدار صنعت نفت آبادان و تراکتورسازی هم اظهار کرد: یک پنالتی باید به سود صنعت نفت آبادان اعلام می شد.

فنایی سایر صحنه های هفته نخست و هفته دوم لیگ برتر و بازی های این دو هفته را بدون اشکال دانست و نظرات داوران را تایید کرد.

ماجرای لباس تیم ملی و اظهارات تاج

از دیگر گزارش هایی که در این برنامه پخش شد، گزارشی درباره برند لباس تیم ملی بود. در این برنامه اشاره شد که برند جیووا، برند لباس تیم ملی فوتبال ایران هیچ مشتری بزرگی ندارد و تیم ملی مالت و تیم کارپی ایتالیا که در سری B حضور دارد، از مشتریان این برند هستند.

در ادامه این گزارش، از کیفیت بد این لباس صحبت به میان آمد و گفته شد بازیکنان پرسپولیس که باشگاهشان این برند را انتخاب نموده است، به شدت از کیفیت این لباس ناراضی هستند.

در این گزارش ادعا شد که طبق قرارداد باید جیووا چیزی حدود 461 هزار لباس در سه سال پیش رو به تیم ملی ایران بدهد.

از نکات جالب این گزارش آن بود که طبق قرارداد جیووا، تنها لباس تیم ملی بزرگسالان ایران رایگان است و لباس سایر رده های ملی باید از این برند خریداری گردد.

در ادامه این گزارش، فرهاد امامی کارشناس پوشاک در اظهاراتی به مقایسه لباس تیم ملی ایران و مقدونیه پرداخت و تفاوت های فاحش میان این دو پیراهن را شرح داد.

از نکات عجیب این گزارش، دوربین مخفی برنامه 90 بود که به یک فراوریی در منیریه تهران رفت و در آنجا فراوریکننده به صراحت ادعا کرد که پیراهن های جیووا را خودش در تهران می تواند فراوری کند و به اسم فراوری ایتالیایی به تیم پرسپولیس بدهد و این کار را نموده است.

او همچنین گفت که شرکت ایتالیایی بابت این مسئله از شرکتش درصدی از پول را می گیرد. این فروشنده در صحبت هایش مدعی شد که سایپا و تراکتورسازی به همراه ذوب آهن با شرکت جیووا قرارداد دارند.

در ادامه این برنامه، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال با آمدن روی خط برنامه 90 درباره این مسئله گفت: قرارداد سه ساله ای با این برند بسته شده است. آنها قرار است لباس تیم بزرگسالان را رایگان بدهند و به تیم های پایه تیم ملی با تخفیف 90 درصد به ما لباس بفروشد. قیمت هایی که آنها داده اند خیلی بالاست و می توانند با همان 10 درصد مورد اشاره درآمد خود را داشته باشند. ما جلسه ای با کی روش داشتیم و او سه ایراد به پیراهن تیم ملی وارد دانست. به هر حال این پیراهن ها باید در وضعیت های مختلف آب و هوایی کارایی داشته باشد.

او اضافه نمود: پیراهن خوب آب را جذب نمی نماید تا لباس سنگین گردد ولی لباس جیووا آب را جذب می نماید و این یکی از ایرادهای لباس بود. به هر حال قرارداد بسته شده است. تمام ایرادهایی که به آنها اشاره کردید را خودم هم وارد می دانم. ما جلساتی را با آقای بردبار نماینده جیووا داشته ایم و 23 مورد مشکل لباس ها را به او گفتیم و اعلام کردیم اگر مشکل حل نگردد، قرارداد فسخ می گردد. لباس های تیم ملی خنک کننده ندارد.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران ادامه داد: 50 هزار دلار تا الان به جیووا داده ایم. با شرکت آدیداس صحبت هایی داشته ایم. این شرکت به ما پیشنهاد خوبی داده است و گفته می تواند یک میلیون دلار لباس رایگان بدهد و یک میلیون دلار هم لباس را باید از آنها بخریم. بعضی از لباس های جیووا را ما در گمرک تحویل گرفته ایم و در شیراز یا تهران این لباس ها را تحویل نگرفته ایم.

وی اضافه نمود: همه مجموعه فدراسیون فوتبال بر این باور است که می توان قرارداد را فسخ کرد. مراحل این مسئله طی شده است. هیچ نگرانی ای بابت لباس تیم ملی در آینده وجود ندارد. حتما برای بازی با قطر ما لباس مناسب تهیه می کنیم. در لباس بحث کیفیت، دوخت لباس و خنک کنندگی لباس مورد نظر است و از نظر ما باید این برند کیفیت خود را ارتقاء دهد.

تاج اضافه نمود: ما با بازیکنان تیم ملی و کی روش در این زمینه جلسه داشته ایم و جمع بندی ما این است که جیووا نمی تواند لباس تیم ملی را با کیفیت مد نظر ما فراوری کند. من به شما می گویم که به هر طریقی که شده لباس تیم ملی در سه بازی ابتدایی رقابت های مقدماتی جام جهانی تهیه خواهد شد و نگران نباشید.

وی در خاتمه و در پاسخ به این سوال که چرا کمیته بازاریابی فدراسیون تغییر نمی نماید، اظهار کرد: الان رئیس کمیته بازاریابی عابدینی است و شاید آقای عابدینی کادر خودش را بیاورد.

بازی بزرگداشت برای نکونام

در بخشی از این برنامه اعلام شد که روز 4 شهریور یک بازی میان ستارگان سابق لالیگا و یاران نکونام به مناسبت خداحافظی نکونام از فوتبال برگزار می گردد.

در این بخش کریستین کارمبئو، فرناندو مورینتس، اریک آبیدال، گایزکا مندیتا و فرناندو سانز در اظهاراتی کوتاه این مطلب را تایید کردند.

در همین رابطه مهدی تاج گفت: نکونام با من برای پیوستن به تیم ملی جلسه ای داشت. ما نظر مثبتی روی او داریم. متاسفانه امثال دایی و مهدوی کیا به شکل بی سر و صدا از فوتبال رفته اند ولی قطعا برای نکونام برنامه ای در نظر داریم و آغاز برگزاری تقدیر ما از بازیکنانی که زحمت کشیده اند، از نکونام خواهد بود و برای این بازیکن برنامه داریم.

نظرسنجی

سوال این برنامه درباره بهترین نقل و انتقال لیگ شانزدهم بود. گزینه های این برنامه ادینیو، بیرانوند، تیموریان، حاج صفی، سید جلال حسینی، بختیار رحمانی، دخسوس و کاوه رضایی بودند که در نهایت علیرضا بیرانوند با کسب 49 درصد از یک میلیون و 500 هزار رای، بهترین بازیکن جابجایی لیگ ایران لقب گرفت.

سایر اتفاقات

- در این برنامه گزارش مفصلی از تغییرات ایجادشده در قوانین داوری فوتبال پخش شد. در این بخش مسعود مرادی پیشکسوت داوری شرحات مفصلی از این تغییرات داد.

- در این برنامه بخش کوتاهی درباره لباس تیم استقلال پخش شد و در آن به پارچه سفید اضافه ای که در پیراهن آبی ها در بازی با نفت قرار داشت، اشاره شد. براری نماینده شرکت لینینگ در همین رابطه روی خط برنامه 90 آمد و گفت: لباس هایی که ما به استقلالی ها در ارمنستان دادیم با سایز اروپا بوده است. در بازی استقلال و نفت تهران لباس هایی که به این تیم دادیم با سایز آسیایی بود. نهایتا تفاوت اروپایی و آسیایی سه سانتی متر است. ما سه ساعت قبل از بازی لباس ها را به استقلالی ها دادیم. به هرحال استقلالی ها در آخرین لحظه برای یک دست شدن لباس های خود مجبور شدند این کار را بکنند و پارچه سفیدی زیر لباس خود بدوزند. ما از این بابت عذرخواهی نموده ایم و دیگر این مشکل تکرار نمی گردد.

- پخش آنالیزی از مسائل استقلال در ساختار دفاعی از بخش های اصلی برنامه 90 بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "از ماجرای طارمی و رضائیان تا برند لباس تیم ملی در اولین 90 فصل جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ماجرای طارمی و رضائیان تا برند لباس تیم ملی در اولین 90 فصل جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید