افزایش آب پشت سدهای تهم و گلابر

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، خبرنگاران/زنجان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: از اول مهرماه سال گذشته تا 22 فروردین ماه امسال، آب پشت سدهای تهم و گلابر افزایش یافته است.

افزایش آب پشت سدهای تهم و گلابر

یوسف رضاپور در گفت وگو با وبلاگ ساعت فروشی، با اشاره به شرایط سدهای استان، اظهار کرد: از اول مهرماه سال گذشته تا 22 فروردین ماه امسال، حجم مخزن سد تهم در شهر زنجان نسبت به مدت مشابه سال قبل آن 15 درصد افزایش یافته است.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر میزان حجم مخزنی سد تهم 54 میلیون و 600 هزار مترمکعب است که این میزان در سال گذشته بیش از 49 میلیون مترمکعب بوده و 67 درصد از حجم مخزن این سد پر است، در حالی که در مدت مشابه سال قبل سد تهم 58 درصد آب داشت.

وی با اشاره به حجم آب موجود در سد گلابر، اظهار کرد: مخزن این سد نیز بیش از 67 درصد آب دارد که این میزان در مدت مشابه سال قبل 58 درصد بود که نشان از افزایش 18 درصدی آب موجود در آن است.

رضاپور در رابطه با شرایط سد کینه ورس، شرح داد: حجم آب سد کینه ورس 88 درصد است این رقم در سال گذشته 96 درصد بود که حجم آب آن کاهش 8 درصدی دارد؛ به طوری که سد کینه ورس در حال حاضر 14 میلیون و 100 هزار مترمکعب آب دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به شرایط سد تالوار، یادآور شد: میزان آب موجود در سد تالوار 124 میلیون مترمکعب است که این میزان در مدت مشابه گذشته 141 میلیون مترمکعب بود. در حال حاضر 25 درصد از حجم این سد پر است که این میزان در مدت مشابه سال قبل 28 درصد بود و حجم این مخزن از اول مهرماه پارسال تا 22 فروردین ماه امسال 12 درصد کاهش داشته است.

این مسئول اظهار داشت: منابع آب سد تهم برای تامین آب آشامیدنی شهری زنجان، محیط زیست و بخش کشاورزی منطقه مورد استفاده قرار می گیرد که باید نسبت به ورودی و خروجی این سد توجه جدی صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افزایش آب پشت سدهای تهم و گلابر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش آب پشت سدهای تهم و گلابر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید