برپایی 50 نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در مازندران

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از برپایی 50 نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی و سوغات در سال 98 اطلاع داد.

برپایی 50 نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در مازندران

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی مازندران، سیف الله فرزانه صبح امروز پنجشنبه 28 فروردین 99 با اشاره به رونق خوب صنایع دستی و استقبال آن در بین جوانان استان گفت: در سال 98 برای بیش از هزار نفر از شاغلان صنایع دستی، دوره های آموزشی برگزار گردید.

او با اشاره به دریافت 17 نشان مرغوبیت کالا در سال گذشته گفت: دو پرونده نشان درجه هنری هنرمندان استان مازندران نیز تهیه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی مازندران گفت: در راستای حمایت معنوی و ارزش گذاری صندلی اساتید صنایع دستی و هنرهای سنتی در استان، در سال 98 بیش از 50 همایش و او با اشاره به شیوع بیماری کرونا در سطح جامعه و توقف فراوری و فروش صنایع دستی در استان گفت: فروش داخلی صنایع دستی در 11 ماه سال 98 بیش از 122 میلیارد ریال بوده و همچنین صادرات صنایع دستی از استان بر اساس صادرات چمدانی، ورود جهانگرد و مبادی گمرکی به بیش از 2میلیون دلار رسیده است.

فرزانه همچنین با اشاره به صدور 1219 پروانه فراوری انفرادی و کارگاهی در سال 98 گفت: در سال گذشته بیش از 83 میلیارد ریال تسهیلات، در اختیار هنرمندان صنایع دستی استان قرارگرفته است.

او با اشاره به حمایت از هفت انجمن فعال صنایع دستی در استان، گفت: مراحل آماده سازی دو خانه صنایع دستی در شهرستان های آمل و ساری در دست اقدام است.

منبع: میراث آریا

به "برپایی 50 نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی 50 نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید