360 رشته صنایع دستی در کشور فراوری می گردد

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، خبرنگاران: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سه کشور ایران، هند و چین به عنوان ابرقدرت در فراوری صنایع دستی در دنیا شناخته می شوند به گونه ای که از 460 رشته صنایع دستی شناخته شده 360 رشته آن در کشور فراوری می گردد.

360 رشته صنایع دستی در کشور فراوری می گردد

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی از بوشهر، مسعود سلطانی فر صبح امروز نشست با مسئولان استان بوشهر با بیان اینکه هنرمندان چهره دستی در کشور وجود دارد گفت: کشور ما در صنایع دستی ابرقدرت است بگونه ای که سه کشور چین، ایران و هند در حوزه فراوریات صنایع دستی دارای صندلی مهمی در دنیا هستند.

وی، با بیان اینکه 460 رشته صنایع دستی در دنیا شناخته شده توضیح داد: از 460 رشته صنایع دستی شناخته شده دنیا، 360 رشته آن در کشور فراوری می گردد و یا سابقه فراوری دارد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به مسائل فراوری کنندگان صنایع دستی گفت: فراوری کنندگان صنایع دستی در کشورعلاوه بر مسائل در حوزه مراحل فراوری، در بازرگانی، بازاریابی و فروش محصولات دارای مسائلی هستند که برای این مهم بازارچه های موقت و دائمی ایجاد می گردد.

سلطانی فر با بیان اینکه اشتغال در صنایع دستی با سرمایه گذاری محدود ایجاد می گردد اضافه کرد: صنایع دستی به عنوان فراوریی که برای ایجاد اشتغال آن یک سرمایه گذاری بسیار محدود ولی دارای ارزش اضافه کرده بالا که ارز آوری بسیار مطلوبی بدنبال دارد.

وی، با بیان اینکه استان بوشهر در حوزه صنایع دستی دارای صندلی مهمی است اضافه کرد: با توجه اینکه این استان دارای هنرمندانی چیره دست است کوشش می گردد صنعتگران دستی استان بوشهر در نمایشگاه های خارجی شرکت داده شوند تا بتوانند بازارهای جدیدی بدست آورند.

آ

منبع: تسنیم

به "360 رشته صنایع دستی در کشور فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "360 رشته صنایع دستی در کشور فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید