خلیفه حفتر 17 ملک در آمریکا دارد، شکایت وکیل آمریکایی از حفتر

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، یک وکیل آمریکایی ضمن اقامه دعوی علیه فرمانده شبه نظامیان موسوم به ارتش ملی لیبی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی، او را شهروند آمریکایی خواند و گفت که حفتر مالک 17 ملک در آمریکاست.

خلیفه حفتر 17 ملک در آمریکا دارد، شکایت وکیل آمریکایی از حفتر

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساعت فروشی، کوین کارول وکیل آمریکایی، روز دوشنبه، ضمن اقامه دعوی علیه خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان موسوم به ارتش ملی لیبی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی گفت که خلیفه حفتر شهروند آمریکاست.

به گزارش وبگاه خبری الخلیج اونلاین، این وکیل آمریکایی در این شکایت اعلام نموده است که بعضی شهروندان آمریکایی ساکن در لیبی در این کشور شکنجه و حتی بعضی از اعضای خانواده آنها کشته شده اند. او در این خصوص گفت که حفتر تاوان جنایت های خود را پس خواهد داد.

کوین کارول در ادامه فاش کرد: خلیفه حفتر که مرتکب جنایت هایی جنگی شده است یک شهروند آمریکایی است! او و بعضی از کارگزارانش در ایالات متحده املاک دارند و در دادگاه آمریکا محاکمه خواهند شد.

کارول در این خصوص گفت که هفده ملک به نام خلیفه حفتر در آمریکا ثبت شده است؛ از این رو اگر برای دفاع از اتهامات وارده در دادگاه حاضر نگردد، این پرونده دارایی هایی او را نیز شامل خواهد شد.

کوین کارول ضمن اشاره به این موضوع که در بین دارایی های حفتر منزل و محل کار نیز چشم می خورد، گفت که خلیفه حفتر و خانواده اش هشت میلیون دلار و آن هم به صورت نقدی برای خرید بعضی از این خانه ها پرداخت نموده است.

این وکیل آمریکایی در ارتباط با سؤالی در مورد امکان ثبت بعضی دارایی هایی حفتر به نام اعضای خانواده اش گفت: در حال پیگیری این موضوع هستیم؛ اما ما می دانیم که حفتر مالک هفده ملک است.

این وکیل آمریکایی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از موکل های او شهروند آمریکاست و اصلیتی لیبیایی دارد گفت که موکلش در کوشش بوده است هنگام درگرفتن بحران لیبی از خانه خود محافظت کند که در این حین، بر اثر برخورد چند خمپاره به خانه اش مجروح می گردد.

کارول ادامه داد که نیروهای وابسته به خلیفه حفتر موکل او را دستگیر نموده اند و او را با شیلنگ، کابل و مشت به مدت چند روز و همچنین با شوک الکتریکی مورد اذیت و آزار قرار داده اند.

کوین کارول در ادامه گفت: اقدامات حفتر توافق های سوم و چهارم ژنو را نقض نموده است و او مسئول چند جنایت جنگی است. او با دادگستری آمریکا روبرو خواهد شد. این وکیل آمریکایی همچنین تاکید نمود: حفتر رئیس حکومتی نیست و هیچ مصونیتی ندارد. او باید به ویرجینیا بیاید و از خود در برابر اتهاماتش دفاع کند.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، این وکیل آمریکایی یادشده دخالت سیاسی بعضی طرف های آمریکایی در این پرونده را تکذیب نموده است.

کارول در انتها اشاره ای داشت به این که خلیفه حفتر با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ارتباط است بویژه با مزدوران شرکت امنیتی فاگنر که برای اطلاعات روسیه کار می نماید.

این پرونده سومین شکایتی است که خلیفه حفتر جنایت کار جنگی قلمداد نموده است. پیشتر، در این خصوص، دو بار از خلیفه حفتر یکی در آمریکا و دیگری در بریتانیا شکایت شده بود.

طی ماه های گذشته، شش خانواده لیبیایی به دادگاه فدرال آمریکا در واشنگتن علیه خلیفه حفتر و امارات به اتهام ارتکاب جنایت جنگی و نقض حقوق بشر شکایت نموده بودند. این خانواده ها حدود یک میلیارد دلار درخواست جبران خسارت کردند.

احتمال می رود که جلسه دوم آنالیز اتهامات خلیفه حفتر دو هفته دیگر برگزار گردد.

کشور لیبی بعد از سرنگونی سرهنگ معمر القذافی، دیکتاتور لیبی در سال 2011، مدتی بدون دولت مرکزی ماند تا اینکه سال 2015 با حمایت سازمان ملل و جامعه بین الملل، دولت وفاق ملی با هدف ایجاد ثبات در این کشور به ریاست السراج بر اساس توافق صُخیرات مغرب تشکیل شد. هم اکنون شهر طرابلس، محل استقرار این دولت و مجلس وابسته به آن است.

به دنبال تشکیل این دولت، نیروهای سیاسی و نظامی حامی ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی نیز دست به ایجاد دولت موازی به ریاست عبدالله الثنی و مجلس در طبرق زدند که به مجلس طُبرُق معروف است و طی این سال ها، بین نیروهای مورد حمایت این دو دولت و مجلس، جنگ و درگیری است.

دولت وفاق ملی و دولت طُبرق لیبی طی این مدت بر سر تصاحب قدرت در این کشور در حال نزاع و جنگ هستند و همین امر باعث ایجاد صف بندی های بین المللی و منطقه ای شده است. به رغم اینکه دولت وفاق لیبی به ریاست فایز السراج مورد حمایت اروپا، آمریکا و سازمان ملل است، ولی مصر، عربستان سعودی، امارات و یونان، از دولت موازی مستقر در بنغازی حمایت سیاسی و نظامی می نمایند.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "خلیفه حفتر 17 ملک در آمریکا دارد، شکایت وکیل آمریکایی از حفتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلیفه حفتر 17 ملک در آمریکا دارد، شکایت وکیل آمریکایی از حفتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید