خودروهای نظامی رباتیک برای تأمین نیازهای سربازان

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، استفاده از خودروهای نظامی زرهی رباتیک برای تامین نیازهای سربازان در میدان های نبرد برای نخستین بار در جریان یک رزمایش مورد آزمون نهاده شد.

خودروهای نظامی رباتیک برای تأمین نیازهای سربازان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ ساعت فروشی به نقل از نیواطلس، نیروهای مسلح امریکا و انگلیس برای نخستین بار به طور مشترک یک تمرین نظامی برگزار کردند که در آن از خودروهای نظامی رباتیک بدون راننده برای ارسال تجهیزات مورد احتیاج نظامیان به میدان جنگ استفاده شده بود.

خودروهای رباتیک زرهی که به صورت نیمه خودران در انگلیس ساخته شده اند، می توانند در میدان جنگ به صورت کاملا مستقل عمل نمایند و با سیستم های جنگی زمینی و هوایی سازگاری کامل دارند.

امروزه انتقال آب، غذا، تجهیزات پزشکی، باتری، تسلیحات و غیره به خط مقدم جبهه های جنگ با دشواری زیادی انجام می گردد و خودروهای زرهی موجود توانایی های محدودی در این زمینه دارند. همین مساله باعث می گردد سربازان بعد از مدتی با مسائل زیادی روبرو شده و توانایی های آنها تحلیل رود.

اما خودروهای زرهی رباتیک با جهتیابی اتوماتیک و دقیق می توانند از خطرات ناشی از حملات دشمن تا حد امکان احتراز نموده و محموله های خود را به سلامت به مقصد برسانند. حسگرها و سیستم های راداری این خودروها از توانایی بالایی برای شناسایی آنی خطرات برخوردار بوده و می توانند به طور لحظه ای برای تغییر جهت تصمیم بگیرند. قرار است خودروی مذکور که ظرف مدت سه سال طراحی شده در آینده باز هم مورد آزمایش قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "خودروهای نظامی رباتیک برای تأمین نیازهای سربازان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروهای نظامی رباتیک برای تأمین نیازهای سربازان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید