روباتی که زباله ها را تفکیک می نماید

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، محققان شرکت آلفابت ایکس وابسته به گوگل از فراوری روبات جدیدی به نام مون شات خبر داده اند که از هوش مصنوعی بالایی برخوردار است و قادر به تفکیک انواع زباله است.

روباتی که زباله ها را تفکیک می نماید

این شرکت میخواهد بر روی فراوری روبات هایی متمرکز گردد که با خودآموزی و تغذیه اطلاعاتی قادر به برنامه ریزی برای انجام امور مختلف روزمره به شکلی دقیق باشند.

یکی از اولین برنامه های این شرکوت فراوری روبات هایی است که بتوانند با مشاهده انواع زباله آنها را از یکدیگر تفکیک نموده و زباله های مشابه را در دسته های یکسانی جای دهند. روبات های یادشده به تدریج و در حین کار با زباله ها هوش و دانش خود را افزایش می دهند و عمل تفکیک زباله را با دقت بیشتری انجام می دهند.

در آزمایش هایی که در این زمینه اجرا شده روبات های یادشده در مراحل اولیه بطری ها و لیوان ها و قوطی های نوشابه فلزی را در یک دسته جای می دادند،اما بعد از مدتی کار و دریافت اطلاعات بیشتر با موفقیت لیوان های پلاستیکی را از قوطی های هم اندازه فلزی نوشابه تفکیک کردند.

محققان می گویند در آینده این روبات ها در زمینه تفکیک زباله از دقت و هوشی به اندازه انسان برخوردار خواهند شد و حتی می توانند در مراکز تفکیک زباله نیز به کار گرفته شوند.،ایسنا

بیشتر بخوانیم: پاکسازی زباله های دریایی با روبات هوشمند

منبع: ایران آنلاین

به "روباتی که زباله ها را تفکیک می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روباتی که زباله ها را تفکیک می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید