هوش مصنوعی

کوالکام از نسل دوم تراشه اسنپدراگون 8cx برای لپ تاپ های ویندوزی رونمایی کرد

تقریبا دو سال قبل تراشه اسنپدراگون 8cx برای لپ تاپ های ویندوزی معرفی شد و و ساعاتی قبل کوالکام از نسل دوم این تراشه رونمایی کرد که نسبت به مدل قبلی از توان پردازشی نسبتا بیشتری بهره می برد.

25 مهر 1399

گوگل خط هیروگلیف را ترجمه می کند

گوگل ابزاری ابداع کرده که با کمک هوش مصنوعی خط هیروگلیف را ترجمه می کند.

23 شهریور 1399

حرکت دنیا به سمت ترند مدیریت پروژه رباتیک، نقش سیستم های تصمیم یار در مدیریت پروژه صنایع

مسئول تحقیق و توسعه مرکز توسعه مهارت های مهندسی صنایع دانشگاه تهران با تأکید بر آنکه مرکزیت آموزش و مشاوره مدیریت پروژه باید در دانشگاه ها باشد، گفت: در حال تقویت بازویی برای سیستم های چابک در کشور هستیم و هدف ما این است که نهایتاً سیستمی ایجاد کنیم که...

5 مرداد 1399

مشخصات و قیمت لپ تاپ های Surface Book 3 مایکروسافت لو رفت؛ بسیار جذاب و البته گران!

حدود سه ماه پیش بود که اولین خبرها در مورد سرفیس بوک 3 به عنوان لپ تاپ اختصاصی مایکروسافت در سال 2020 منتشر شده و نشان می داد که ردموندی ها به دنبال عرضه لپ تاپی با پردازنده اینتل و گرافیک انویدیا Quadro هستند. به نظر تأیید عرضه کنندگان این لپ تاپ ها می تواند...

23 خرداد 1399

فراوری ربات ضدعفونی دست توسط دانش آموز هندی

یک دانش آموز هندی برای ضدعفونی دقیق همه بخش های دست ربات ویژه ای را طراحی و فراوری نموده که از فاصله سی سانتیمتری دست های انسان ها را شناسایی می نماید.

21 اردیبهشت 1399

مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از یافتن راهی برای درمان کرونا با یاری هوش مصنوعی تا باگ عجییب گوشی های گلکسی

انتخاب هر شب اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین نموده و به صورت خلاصه منتشر می نماید. مهمترین رویدادهای امروز را اینجا بخوانید:

17 فروردین 1399

تلویزیون هوشمندی که هر تصویری را فوق دقیق می نماید

سامسونگ از رونمایی از یک تلویزیون فوق دقیق در نمایشگاه سی ای اس 2020 خبر داده که با استفاده از هوش مصنوعی خود می تواند کیفیت هر منبع تصویری را ارتقاء دهد.

6 اسفند 1398

روباتی که زباله ها را تفکیک می نماید

محققان شرکت آلفابت ایکس وابسته به گوگل از فراوری روبات جدیدی به نام مون شات خبر داده اند که از هوش مصنوعی بالایی برخوردار است و قادر به تفکیک انواع زباله است.

30 دی 1398

ایران در بین 7 کشور اول فراوری علم هوش مصنوعی

در گزارشی که نشریه نیچر به آن ارجاع داده است، جمهوری اسلامی ایران در بین پرتولیدترین کشورهای علمی جهان در هوش مصنوعی است.

13 مهر 1398