نمایش تبلیغات در گوشی های گران قیمت سامسونگ باید متوقف شود

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، سامسونگ بزرگ ترین سازنده گوشی های هوشمند در جهان محسوب می شود و چنین موفقیتی تصادفی نیست. گوشی های این شرکت چه از لحاظ سخت افزاری و چه از نظر نرم افزاری حرف زیادی برای گفتن دارد و به خصوص باید به پرچم داران این شرکت اشاره کنیم که طرفداران پروپاقرص زیادی دارند. اما به نظر می رسد تبلیغات در گوشی های سامسونگ در حال تبدیل به یک مشکل بزرگ هستند.

نمایش تبلیغات در گوشی های گران قیمت سامسونگ باید متوقف شود

تا چند ماه قبل، تبلیغات به صورت بسیار محدود در برخی از اپلیکیشن های سامسونگ به نمایش در می آمدند ولی ظاهرا رویکرد این شرکت در قبال این موضوع به تازگی تغییر کرده است. مدتی قبل، خبرنگار CNBC یک توییت حاوی عکسی از قرارگیری تبلیغ در گوشی تاشو گلکسی Z Flip منتشر کرد که واکنش های زیادی در پی داشت. این تبلیغ در بخش Places اپلیکیشن dialer قرار گرفته که برای تماس تلفنی مورد استفاده قرار می گیرد.

چنین تبلیغاتی در اپلیکیشن های مختلف سامسونگ وجود دارند که گاهی اوقات در نگاه اول یک تبلیغ به نظر نمی رسند. به عنوان مثال، Samsung Music برخی تبلیغات را مانند یک آهنگ در پلی لیست نمایش می دهد. Samsung Pay و Samsung Health هم بنرهای تبلیغاتی را نشان می دهند. اپلیکیشن پیش فرض مربوط به هواشناسی هم حاوی تبلیغاتی است که در نگاه اول به نظر می رسد اخبار هستند.

طبق بررسی های اجرا شده، در این اپلیکیشن های سامسونگ که در ادامه می توانید نام آن ها را مشاهده کنید، انواع تبلیغات دیده شده است:

  • Samsung Phone
  • Galaxy Store
  • Samsung Health
  • Samsung Pay
  • Samsung Weather
  • Bixby
  • Samsung Music

اصلا چرا گوشی ها تبلیغات نمایش می دهند؟

قبل از اینکه بیشتر به موضوع نمایش تبلیغات در گوشی های سامسونگ بپردازیم، ابتدا باید کلیت این موضوع را تشریح کنیم. گوگل به دلیل اینکه خدمات رایگان ارائه می دهد، در سرویس های مختلف خود تبلیغات نمایش می دهد. به لطف همین رویکرد، کاربران می توانند از حافظه 15 گیگابایتی سرویس های گوگل، فضای نامحدود گوگل فوتوز و دیگر سرویس های جذاب بهره ببرند.

سایت ها و کانال های یوتیوب به این دلیل تبلیغ نشان می دهند که انواع محتوا را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می دهند ولی تامین چنین محتواهایی برای آن ها هزینه دارد. به همین خاطر در ازای مشاهده تبلیغات، می توانید از محتوای رایگان بهره ببرید. در این میان، شما هیچ پولی برای خرید نرم افزار یا سخت افزار پرداخت نکرده اید.

اما تفاوت رویکرد سامسونگ در این است که کاربران مبلغی برای خرید گوشی موردنظر پرداخت کرده اند. گوشی 1980 دلاری گلکسی فولد با وجود اینکه قیمت هنگفتی دارد، ولی همچنان تبلیغات را نمایش می دهد. اگرچه سامسونگ حاشیه سود محصولات خود را فاش نمی کند، ولی بدون شک سود حاصل از فروش چنین گجت گران قیمتی می تواند هزینه های سرویس های نرم افزاری موردنظر را پوشش دهد.

نمایش تبلیغات در گوشی های سامسونگ با قیمت زیر 300 دلار که حاشیه سود کمتری دارند قابل درک است ولی بدون شک گوشی های هزار دلاری و حتی گران تر نباید هیچ تبلیغی نمایش دهند. حاشیه سود باید به اندازه ای باشد که هزینه این سرویس ها را پوشش دهد و اگر این چنین نیست، پس کسب وکار سامسونگ شرایط مناسبی ندارد.

نمایش تبلیغات در یک گوشی 100 دلاری منطقی محسوب می شود ولی انجام چنین کاری برای گوشی 750 دلاری، چه برسد به گوشی 1980 دلاری، هیچ توجیهی ندارد. شرکت هایی مانند وان پلاس، اوپو، هواوی و ال جی همگی دارای اپلیکیشن هایی در زمینه های هواشناسی، پرداخت و حتی تندرستی هستند و هیچ کدام تبلیغات نمایش نمی دهند.

باید خاطرنشان کنیم سامسونگ نه تنها گران ترین گوشی های اندرویدی را روانه بازار می کند، بلکه از آن ها به عنوان پلتفرمی برای نمایش تبلیغات استفاده می کند. چنین رویکردی ما را فقط به یک نتیجه می رساند: سامسونگ روزبه روز حریص تر می شود.

مدیران سامسونگ امیدوارند که اغلب مشتریان گوشی های سامسونگ به محصولات شرکت های دیگر مهاجرت نخواهند کرد و صرفا تبلیغات را نادیده می گیرند. با اینکه این یک استراتژی بسیار حریصانه محسوب می شود، اما تا زمانی که تبلیغات فقط در اپلیکیشن های محدودی به نمایش در می آمدند، این اقدام مشکل زا نبود.

آیا باتری گوشی ها در آینده نزدیک متحول خواهند شد؟

تبلیغات گوشی های سامسونگ را نمی توانید غیرفعال کنید

اگر کاربر گوشی های سامسونگ هستید و با این تبلیغات برخورد داشته اید، احتمالا دنبال راه چارهی برای غیرفعال کردن آن ها می شد. اگرچه می توانید نوتیفیکیشن های مربوط به اپلیکیشن های سامسونگ را غیرفعال کنید و با این کار در بین نوتیفیکیشن های آن ها دیگر با تبلیغی روبرو نخواهید شد، اما در هر صورت احتمالا نوتیفیکیشن های ضروری آن ها را هم از دست می دهید.

در بخش Customization Services می توانید گزینه های Customization Services و Customized ads and direct marketing را غیرفعال کنید ولی با این کار فقط اطلاعات شخصی شما برای ارائه تبلیغات مورد استفاده قرار نمی گیرد و همچنان تبلیغات نمایش داده می شود.

باید خاطرنشان کنیم که احتمالا در برخی کشورها، گوشی های سامسونگ تبلیغات نمایش نمی دهند. علاوه بر این اگر کاربران از اپلیکیشن های سامسونگ استفاده نکنند، با این تبلیغات روبرو نمی شوند. از طرفی دیگر، سامسونگ بیشتر تبلیغات را طوری نمایش می دهد که در نگاه اول توجه کاربران را جلب نمی کند و بیشتر به عنوان بخشی از محتوای اپ موردنظر جلوه می کند.

چرا گوشی های هوشمند این قدر سنگین هستند؟

راه چارههای احتمالی

راه چاره نهایی برای سامسونگ این است که نمایش تبلیغات در حداقل گوشی های گران قیمت خود را متوقف کند. هیچ دلیل منطقی برای نمایش تبلیغات در گوشی هایی که با قیمت هنگفتی به فروش می رسند، وجود ندارد. اما به خوبی می دانیم که تبلیغات از گوشی های سامسونگ حذف نخواهند شد.

در این میان، حداقل باید گزینه ای در بخش تنظیمات تعبیه شود که کاربران با استفاده از آن بتوانند نمایش تبلیغات را متوقف کنند. برای کاربرانی هم که چنین کاری را انجام نمی دهند، سامسونگ می تواند به صورت ماهانه امتیازاتی را ارائه کند.

گزینه دیگر این است که تمام این تبلیغات به بخشی از Global Goals سامسونگ تبدیل شود. Global Goals یکی از برنامه های سامسونگ محسوب می شود که از طریق همکاری با سازمان ملل قرار است 17 هدف مختلف در راستای توسعه پایدار دنبال شود. با عرضه گلکسی نوت 10، سامسونگ از اپلیکیشن Global Goals رونمایی کرد که به کاربران اجازه می دهد مبالغی را برای این 17 هدف اهدا کنند.

کاربران علاوه بر پرداخت پول، می توانند تبلیغات در لاک اسکرین گوشی خود مشاهده کنند و با این کار، درآمد مربوط به این کار به نهاد Global Goals اهدا می شود. اگر سامسونگ می خواهد به نمایش تبلیغات در گوشی های سامسونگ ادامه دهد، بهتر است حداقل بخشی از درآمد این کار را به امور خیریه اختصاص دهد.

اما فارغ از اینکه سامسونگ درآمد این کار را به خیریه اختصاص می دهد یا نه، در هر صورت این رویکرد باید تغییر کند. باید خاطرنشان کنیم چنین کاری از طرف شیائومی که به ساخت گوشی های مقرون به صرفه شهرت دارد اصلا تعجب آور نیست، اما سامسونگ که گوشی های بسیار گران قیمتی روانه بازار می کند نباید چنین کاری را انجام دهد و امیدواریم هرچه زودتر رویکرد خود را تغییر دهد.

نوآوری های دوربین موبایل پیش از اندروید و آیفون

منبع: Android Police

منبع: دیجیکالا مگ

به "نمایش تبلیغات در گوشی های گران قیمت سامسونگ باید متوقف شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش تبلیغات در گوشی های گران قیمت سامسونگ باید متوقف شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید