همکاری ایرنا و ریانووستی برای مقابله با اخبار جعلی

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، پدرام الوندی معاون خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و واسیلی پوشکوف معاون امور بین الملل خبرگزاری روسیاسگودنیا ضمن دیدار و گفت وگو بر توسعه همکاری های دوجانبه در عرصه هایی همچون بانک عکس، مقابله با اخبار جعلی و تبادل تجربیات و همکاری ها در عرصه بین المللی تاکید کردند.

همکاری ایرنا و ریانووستی برای مقابله با اخبار جعلی

پدرام الوندی معاون خبر خبرگزاری ایرنا که برای پیگیری توافقات سیدضیا هاشمی مدیرعامل خبرگزاری ایرنا با هلدینگ خبری روسیا سگوجهان به مسکو سفر کرده است، در ابتدای این دیدار گفت: ایرنا آماده است در چارچوب تفاهم نامه های موجود هر کمکی که در ایران لازم باشد به خبرگزاری روسیاسگوجهان ارائه دهد.

وی با بیان اینکه نگاه به شرق و رسانه های شرقی در ایرنا مطرح شده است، اضافه کرد: تاکید داریم که به اخبار رسانه های شرقی توجه شود و چنین نباشد که تمام اخبار رسانه های غربی را در ایرنا منعکس کنیم، گمان می کنم این نگاه به توسعه همکاری ها با روسیا سگوجهان کمک خواهد کرد.

الوندی با بیان اینکه برخی از رسانه های غربی معمولا روزانه دو یا سه خبر جعلی علیه ایران منتشر می کنند، گفت: ایرنا به دنبال آن است تا مبحث اخبار جعلی را در نشست آینده اوانا مطرح کند چرا که در زمان حاضر چنین مساله ای علیه روسیه و ایران مطرح است.

معاون خبر خبرگزاری ایرنا در ادامه دیدار از راه اندازی بانک عکس ایرنا در آینده نزدیک خبر داد.

واسیلی پوشکوف معاون امور بین المللی روسیاسگوجهان نیز با بیان اینکه ما چندین رسانه همکار در سطح جهانی داریم، اضافه کرد: از اینکه همکاری ما با ایرنا فقط در حرف نیست و در عمل همکاری های گسترده ای داریم، خرسندیم.

پوشکوف گفت: اخبار فارسی و ایران از مهم ترین بخش های خبری ماست چرا که ایران در مرکز توجه رسانه های جهان قرار گرفته است و همین باعث می شود که موضوع ایران به موضوع مهم رسانه هایی که می خواهند اخبار جعلی منتشر کنند، تبدیل شود.

معاون امور بین المللی روسیا سگوجهان در ادامه به موضوع همکاری ایرنا و این رسانه در کارگاه های خبری نیز اشاره کرد و از تمایل خود برای سفر به تهران سخن گفت.

در ادامه دیدار، ویکتوریا پولیکارپووا رئیس اداره اخبار بین المللی روسیا سگوجهان گزارشی از عملکرد بخش فارسی این خبرگزاری ارایه کرد.

پس از سرانجام این نشست، معاون خبرگزاری ایرنا بازدیدی نیز از بخش های مختلف این خبرگزاری شامل اسپوتنیک، مراکز خبری و محل کنفرانس های خبری، تحریریه ریانووستی داشت.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "همکاری ایرنا و ریانووستی برای مقابله با اخبار جعلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری ایرنا و ریانووستی برای مقابله با اخبار جعلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید