پاوربانک می تواند قاتل موبایل تان گردد؟

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، انفجار یک پاوربانک در یک پرواز مسافربری بار دیگر توجه رسانه ها را به امنیت این باتری های همراه جلب نموده است.

پاوربانک می تواند قاتل موبایل تان گردد؟

این روزها به خاطر حجم کارهایی که آدم ها با موبایل شان دارند، استفاده از پاوربانک ها یا همان باتری های همراه خیلی عادی شده است.

روز گذشته اما خبری منتشر شد اینکه آتش دریافت یک جایگاه در پرواز Virgin Atlantic باعث فرود اضطراری این هواپیما شده است. گزارش شده که این حریق به خاطر آتش دریافت یک پاوربانک اتفاق افتاده است. این هواپیما که از فرودگاه جان اف کندی نیویورک به مقصد لندن پرواز نموده بود، به همین خاطر مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه لوگان بوستون شد. بعد از بازرسی های اجرا شده تعیین شد همه چیز زیر سر یک پاوربانک بوده است. بسیاری از کاربران که در طول روز باتری موبایل شان به آخر خط می رسد، پاوربانک همواره همراه شان است.

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، پاوربانک ها در واقع باتری های لیتیومی هستند که در موبایل ها کاربرد دارند اما به صورت جداگانه شارژ می شوند تا در زمان احتیاج بتوانند گوشی و تبلت کاربران را شارژ نمایند. شاید قبلا استفاده مردم از موبایل بیشتر به مکالمه تلفنی محدود می شد اما حالا کارهای بانکی، دریافت تاکسی، ارتباط های کاری و سازمانی به وسیله موبایل ها صورت می گیرد. خاموش شدن گوشی برای خیلی ها درحالی که به شارژر یا پریز برق دسترسی ندارند، می تواند یک کابوس تمام عیار باشد. اما استفاده از پاوربانک ها امن است؟ ممکن است پاوربانک به گوشی تان آسیب بزند؟

  • خطر همواره در کمین است

اگر با تعمیرکاران موبایل حرف بزنید، خیلی هایشان از مسائل پاوربانک ها برایتان خواهند گفت. بیشترین مشکل را پاوربانک هایی ایجاد می نمایند که کیفیت لازم را ندارند. بعضی پاوربانک ها با آنکه بسته بندی و ظاهر شیکی دارند، اما می توانند بلایی بر سر گوشی تان بیاورند که مدت ها ضرر آن را بدهید. تعمیرکاران می گویند گوشی های گران قیمت از دسته اندرویدی و آیفون ها هم قربانیان پاوربانک های بی کیفیت هستند. یکی از مهم ترین مسائل ایجادشده، از بین رفتن باتری گوشی و در حالت بدتر از بین رفتن قطعه ای مشهور به آی سی شارژ است که عملا استفاده از گوشی را برایتان غیرممکن می نماید.

بسیاری از گوشی ها احتیاج به منبعی برای شارژ دارند که خروجی 5ولتی را به صورت دقیق ارائه دهد. بعضی از پاوربانک های بی کیفیت وجود دارند که ممکن است ولتاژ ثابتی نداشته باشند و به گوشی یا باتری آسیب بزنند. استفاده از کابل استاندارد برای شارژ هم در این قضیه مهم است.

  • چطور مواظب باشید؟

روش درست شارژ کردن استفاده از آداپتور و کابل استاندارد با استفاده از پریز برق معمولی است. بهترین حالت هم این است که با رسیدن گوشی به 100درصد شارژ آن را از برق جدا کنید. هرچند گوشی های جدید از فناوری هایی استفاده می نمایند که شارژ گوشی را پس از رسیدن به 100 درصد قطع نموده و مثلا دوباره با رسیدن به حدود 95درصد سیکل شارژ آغاز می گردد، اما انجام پیوسته این پروسه هم برای باتری ضرر دارد؛ به ویژه کسانی که عادت دارند در موقع خواب گوشی شان را به شارژ بزنند و صبح آن را بردارند، بیشتر با این مشکل روبه رو هستند. انجام پیوسته این سیکل باعث داغ شدن باتری و گوشی در طول شب می گردد و می تواند کیفیت باتری را به تدریج پایین آورد. همچنین باید کوشش کنید که همواره گوشی را موقع رسیدن به سرانجام شارژ باتری به شارژر وصل نکنید. سعی کنید در فواصل مختلف به صورت متناوب گوشی را به شارژر وصل کنید؛ یعنی زمانی با 50درصد شارژ، جایی 30درصد و در تناوبی 70درصد شارژ. اگر احتیاج مبرم به پاوربانک دارید، حتما از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید. مطمئن شوید که پاوربانک برند قابل اطمینانی دارد و مجوزهای لازم فنی را دریافت نموده است. گاهی خریدن یک پاوربانک ارزان یا تبلیغاتی می تواند گوشی چندمیلیونی تان را برای همواره به مرخصی بفرستد یا حداقل هزینه گزاف تعمیرات را روی دست تان باقی بگذارد.

روزنامه وبلاگ ساعت فروشی- یکشنبه 16 تیر 1398

منبع: همشهری آنلاین

به "پاوربانک می تواند قاتل موبایل تان گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاوربانک می تواند قاتل موبایل تان گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید