کشف 1185 قلم اشیای اصل و بدل تاریخی در استان گلستان

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی گلستان از کشف 1185 قلم اشیای اصل و بدل تاریخی در سال گذشته در سطح استان اطلاع داد.

کشف 1185 قلم اشیای اصل و بدل تاریخی در استان گلستان

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، سرهنگ حسین گلوی امروز یکشنبه 31 فروردین ماه 99 با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته 82 نفر در سراسر استان در رابطه با جرائم حوزه میراث فرهنگی دستگیر شدند.

او افزود: این دستگیری ها منجر به کشف 832 قلم اشیای بدل و 353 قلم اشیای اصل مربوط به دوره های مختلف تاریخی شده است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی گلستان اظهار داشت: آثار تاریخی نشانگر هویت یک ملت و حفاظت از آن وظیفه همه مردم است و به همین دلیل با کوشش و فعالیت های مستمر و شبانه روزی نیروهای این یگان در سال 98 تعداد 20 مورد حفاری غیرمجاز نافرجام و تعداد 20 دستگاه فلزیاب در سطح استان کشف و ضبط شد.

او با تأکید بر این که یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان تمام توان خود را برای حراست و حفاظت از آثار تاریخی به عنوان پشتوانه های فرهنگی استان به کار می گیرد، اظهار داشت: حفاظت از آثار فرهنگی تاریخی سراسر استان به صورت گشت های نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی در ساعت اداری و غیر اداری و به ضرورت گشت های شبانه انجام می گردد.

منبع: میراث آریا

به "کشف 1185 قلم اشیای اصل و بدل تاریخی در استان گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 1185 قلم اشیای اصل و بدل تاریخی در استان گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید