بازسازی و تکمیل سیستم های حفاظتی در 3 موزه تهران

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، با تکمیل بازسازی سیستم های حفاظتی در موزه های رضا عباسی و پشت شیشه، تکمیل سیستم های اعلام حریق و تردد در موزه فرش با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دست اقدام است.

بازسازی و تکمیل سیستم های حفاظتی در 3 موزه تهران

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رویا ساعتیان رئیس اداره فنی اداره کل موزه ها با اعلام این خبر همچنین از شروع مطالعات، طراحی و اجرای فاز اول ایمن سازی برق موزه آبگینه و پشت شیشه اطلاع داد.

ساعتیان با تاکید بر تجهیز و بهسازی موزه ها به سیستم های حفاظت الکترونیک، تعمیر و ارتقای سطح کیفی سیستم های موجود در موزه ها را از جمله رسالت های اصلی اداره کل موزه ها برشمرد.

او سیستم های حفاظتی شامل دوربین های مدار بسته، اعلام حریق و تردد غیر مجاز را ابزارهای یاریی ضروری در کنار تآمین حفاظت فیزیکی و انسانی در موزه ها بیان کرد و اضافه کرد: با توجه به شرایط بحرانی برق در آثار و بناهای تاریخی، اداره کل موزه ها قبل از هر گونه اقدام اجرایی در مورد موزه های بسته فراهم کردن برق ایمن در موزه ها را در دستور کار خود قرار داده و در این راستا اقدامات اجرایی ایمن سازی سیستم الکتریکال موزه آبگینه و پشت شیشه شامل سیستم های صاعقه گیر، طراحی رایزرها و تابلوها و سیستم های روشنایی، چاههای ارت و .... را شروع نموده است.

به گفته او اداره کل موزه ها و اموال منقول تاریخی به منظور حمایت از موزه های بخش غیر دولتی در قالب تخصیص اعتبار بلاعوض، یاری های کارشناسی و فنی، صدور مجوز های لازم و .... ، سال گذشته با تخصیص اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان برای تجهیز و ارتقای سطح کیفی 24 موزه خصوصی از جمله غارموزه وزیزی تهران، موزه موسیقی اصفهان، موزه پروفسور بازیما خراسان رضوی و.... مشارکت نموده است.

منبع: میراث آریا

به "بازسازی و تکمیل سیستم های حفاظتی در 3 موزه تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی و تکمیل سیستم های حفاظتی در 3 موزه تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید