اروپا بدون آمریکا نمی تواند تصمیم بگیرد، ایران در اجرای گام سوم باید حق طلبانه عمل کند

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: اروپایی ها بدون آمریکا نمی توانند تصمیمی را اتخاذ نمایند و صندلی آنها مقاومت نماینده برای برجام نیست.

اروپا بدون آمریکا نمی تواند تصمیم بگیرد، ایران در اجرای گام سوم باید حق طلبانه عمل کند

حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت وگو با ، درباره تعلل اروپایی ها در اجرای تعهداتشان نسبت به برجام، اظهار کرد: واقعیت این است که انتظار حفظ برجام توسط اروپا با توجه به تجربه یک سال گذشته، واقع گرایانه ای نیست، چراکه برجام قرار داد حقوقی بین المللی است که توسط قدرت های جهان شکل گرفته است.

وی اضافه نمود: اروپایی ها بدون آمریکا نمی توانند تصمیمی را اتخاذ نمایند، حتی آن ها سعی کردند اینستکس را هم در قالب ساز و کار های تحریمی آمریکا تعریف نمایند، اما این سازو کار انقدر ضعیف است که نتوانست نظر جمهوری اسلامی ایران را به خود جلب کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: صندلی اروپایی ها، صندلی مستقل و مقاومت نماینده ای برای برجام نیست، بلکه صندلی رایزنی و واسطه گری برای حفظ برجام است که ایران و آمریکا را در این ساز و کار حفظ نمایند و عملا کوشش آن ها به نتیجه نرسیده است؛ معتقدم اروپایی ها درحال وقت کشی هستند و امیدوارند که ایران و آمریکا خودشان مسائلشان را حل نمایند، کمااینکه همین انتظار را انگلیس و آلمان در زمان تئوریکا داشتند و بعد از اینکه چندین بار توافق ایران با تئوریکا از سوی آمریکا وتو می شد، در نهایت اروپایی ها، آمریکایی ها را وارد مذاکرات کردند.

فلاحت پیشه توضیح داد: معتقدم جمهوری اسلامی در برداشتن گام های اول و دوم ملاحظات دیپلماتیک را رعایت نموده و عمل ایران انتحاری نبوده است، جمهوری اسلامی باید در ادامه راه حق طلبانه سیاست های خود پیش گیرد؛ معتقدم افراطی گری راه به جایی نخواهد برد، چراکه این امر عمر دارد، مثلا خود رئیس جمهور آمریکا به این نتیجه رسیده که با افراطی گری کار به جایی نمی رسد، این مسئله باعث شده که ما در این چند وقت بار ها شاهد تعدیل مواضع آمریکا باشیم.

وی خاطر نشان کرد: معتقدم جمهوری اسلامی ایران باید در انجام گام سوم حق طلبانه عمل نموده و کاری نکند که در سنگر برجام محاصره گردد؛ اتفاقات تازه ای در حال روی دادن است که امکان بازی ایران را تقویت می نماید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اروپا بدون آمریکا نمی تواند تصمیم بگیرد، ایران در اجرای گام سوم باید حق طلبانه عمل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا بدون آمریکا نمی تواند تصمیم بگیرد، ایران در اجرای گام سوم باید حق طلبانه عمل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید