دریافت مجوز برای توسعه صادرات برق

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، مدیرعامل توانیر گفت: طبق توافقی که بین ایران و بعضی از همسایگان آن شکل گرفته است قرار شد تا بخشی از مطالبات برقی ایران به صورت تجهیز در اختیار کشور های هدف قرار گیرد.

دریافت مجوز برای توسعه صادرات برق

به گزارش گروه مالی وبلاگ ساعت فروشی، محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل توانیر در مراسم اختتامیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران گفت: اقتصاد برق مهم ترین چالش این صنعت است و بی شک نیازمند تعامل و همکاری بخش خصوصی و دولتی است. برای رونق صنعت برق بازار های جدید و متفاوتی را شناسایی کردیم و مقدمات حضور در آن نیز فراهم شده است. طبق توافقی که بین ایران و بعضی از همسایگان آن شکل گرفته است قرار شد تا بخشی از مطالبات برقی ایران به صورت تجهیز در اختیار کشور های هدف قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف ما برای بازار های جدید افزایش و توسعه صادرات برق به کشور های منطقه است، ادامه داد: درخواستی برای اجرای این هدف به مراجع قانونی ارسال و مجوز آن دریافت شده است که براساس این مجوز شرکت توانیر مسئولیت این مهم و پوشش این خدمات را بر عهده می گیرد.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به افزایش تعامل میان وزارت نیرو و فعالان بخش خصوصی صنعت برق، تاکید نمود: یکی از مسائل ما تامین منابع برای ایجاد زیرساخت شهرک های صنعتی است. با همکاری سازمان برنامه و بودجه درصدد استفاده از مشارکت عمومی برای احداث تجهیزات برقی لازم در شهرک های صنعتی هستیم تا با همکاری بخش خصوصی شاهد رونق هر چه بیشتر فراوری داخلی و پیشرفت سریعتر پروژه های برقی لازم در شهرک های صنعتی باشیم.

وی به مسئله عرضه و تقاضا برای خرید و فروش برق اشاره نمود و گفت: این آمادگی از سوی توانیر وجود دارد تا از این عرصه خارج و این مهم را به وسیله بورس در اختیار بخش خصوصی قرار بدهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دریافت مجوز برای توسعه صادرات برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریافت مجوز برای توسعه صادرات برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید