در نشست ناتو در ولز اعلامیه مشترک درباره افغانستان منتشر نمی گردد

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، خبرنگاران: نماینده غیرنظامی یا ناتو در کابل به خبرنگاران گفت: در نشست سران سازمان ناتو در ولز انگلیس، اعلامیه مشترک در خصوص افغانستان منتشر نمی گردد و حمایت اقتصادی از ارتش افغانستان تمدید خواهد شد.

در نشست ناتو در ولز اعلامیه مشترک درباره افغانستان منتشر نمی گردد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساعت فروشی، ماوریتس یوکمس نماینده غیرنظامی پیمان آتلانتیک شاقتصادی (ناتو) در کابل به وبلاگ ساعت فروشی گفت: در نشست سران سازمان ناتو در ولز انگلیس، اعلامیه مشترک در خصوص افغانستان به انتشار نخواهد رسید.

وی افزود: قرار است گردهمایی 2 روزه سران ناتو در تاریخ 13 شهریور ماه در شهر ولز انگلیس شروع گردد که افغانستان نیز یکی از موضوعات مهم قابل بحث در این نشست خواهد بود.

یوکمس گفت: از جمله مسائلی که روز اول نشست سران در خصوص افغانستان بحث خواهد شد، شرایط سیاسی و اقتصادی اخیر افغانستان، پایان مأموریت نظامی ایساف و شروع مأموریت آموزشی ناتو و حمایت اقتصادی از نیروهای ارتش افغانستان می باشد.

وی ادامه داد: در این نشست علاوه بر موضوعات اوکراین و ناتو، روى سیستم دفاعى ناتو و سایر چالش های این سازمان نیز گفت وگو خواهد شد.

ماوریتس یوکمس گفت: در این نشست رؤساى جمهورى، نخست وزیران و سایر نمایندگان دیگر از 6 کشور مشارکت مى ورزند.

نماینده غیرنظامی ناتو افزود: علاوه بر کشورهاى آسیاى میانه، از پاکستان نیز دعوت به عمل آمده تا در این نشست شرکت کند.

وى گفت: ناتو و کشورهاى همکار ایساف، تعهدات خود را در قبال ادامه یاری هاى مالى به نیروهاى ارتش افغانستان تمدید خواهد نمود.

با توجه به این مطلب که هنوز سرنوشت رئیس جمهور آینده افغانستان معلوم نیست تصمیم کابل بر این است تا بسم الله محمدی وزیر دفاع این کشور به نمایندگی از افغانستان در نشست آینده ناتو شرکت کند اما به گفته سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، محمدی در این نشست پیمان امنیتی را امضا نخواهد نمود.

ع

منبع: تسنیم

به "در نشست ناتو در ولز اعلامیه مشترک درباره افغانستان منتشر نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در نشست ناتو در ولز اعلامیه مشترک درباره افغانستان منتشر نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید