ساخت وساز غیرمجاز در بافت تاریخی یزد متوقف شد

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراثفرهنگی یزد گفت: در راستای حفظ و صیانت از آثار تاریخی، ساخت و ساز غیرمجاز در بافت تاریخی متوقف شد.

ساخت وساز غیرمجاز در بافت تاریخی یزد متوقف شد

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، سرهنگ رحیمزاده روز شنبه 25 مردادماه با اعلام این مطلب اضافه نمود: به دنبال ساخت وساز غیرمجاز در حریم بافت تاریخی، این موضوع از سوی یگان حفاظت پیگیری و با حکم قضایی، عملیات مذکور متوقف و رفع تخلف شد.

او اضافه نمود: مالک این ساختمان، بدون هماهنگی و مجوز اداره کل استان اقدام به نصب تیرچه برای اجرای سقف کرد و به رغم اخطارهای متعدد، به ساخت وساز ادامه داد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی یزد اظهار کرد: هرگونه ساخت وساز یا تغییر منظر در ابنیه ثبت ملی و جهانی، مشمول مواد 558 تا 569 قانون مجازات اسلامی می شود و با متخلفین برخورد خواهد شد.

او از مردم خواست تا در صورت مشاهده مورد مشکوک دخل و تصرف در بافت تاریخی یزد، با شماره 03536202777 ستاد خبری یگان حفاظت اداره کل میراثفرهنگی استان تماس بگیرند.

استان یزد بیش از 1600 اثر تاریخی ثبت شده غیرمنقول در فهرست آثار ملی کشور را در خود جای داده است. بافت تاریخی یزد به مساحت 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در سال 84 به ثبت ملی رسیده است.

منبع: میراث آریا

به "ساخت وساز غیرمجاز در بافت تاریخی یزد متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت وساز غیرمجاز در بافت تاریخی یزد متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید