عرضه مستقیم صنایع دستی برای کوتاهی دست واسطه از سود فروش

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، خبرنگاران/زنجان استاندار زنجان گفت: با عرضه مستقیم، سود فروش به جیب تولیدکننده می رود و دست واسطه و دلال کوتاه می شود.

عرضه مستقیم صنایع دستی برای کوتاهی دست واسطه از سود فروش

فتح الله حقیقی ظهر امروز در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، با اشاره به نحوه صدور مجوز برای صنعت گران حوزه صنایع دستی، اظهار کرد: صدور مجوزها باید به گونه ای باشد که سوءاستفاده از آن به عمل نیاید و در بحث صدور مجوز نباید زمینه ای ایجاد شود، کسی که صلاحیت داشتن مجوز ندارد پس از اینکه نتوانست از میراث فرهنگی مجوز بگیرد، از اصناف مجوز دریافت کند.

این مسئول ادامه داد: در صدور مجوزها باید جلوی موازی کاری گرفته شود که برای این مهم باید فلوچارت مصوب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، تدوین شده تا مجوزها بر اساس آن و برای واجدان شرایط و دارای مهارت، صادر شود.

وی با تاکید بر لزوم وجود فروشگاه های عرضه مستقیم صنایع دستی، اضافه نمود: باید مکانی برای عرضه مستقیم و جذاب با حضور تولیدکننده اصلی راه اندازی شود و این در حالی است که هم برای میان مدت و هم برای بلندمدت برنامه ای تعیین و محل فروشگاه های عرضه مستقیم صنایع دستی در نزدیکی ورودی و یا خروجی شهر باشد. همچنین برای بلندمدت چاره ای اندیشیده شود.

حقیقی با اشاره به اثرگذاری تبلیغات بر فروش صنایع دستی، شرح داد: باید برای صنایع دستی تبلیغات خوبی انجام داد و علاوه بر آن زمینه عرضه مستقیم را به وجود آورد تا سود فروش به جیب تولیدکننده برود و واسطه در این سود سهمی نداشته باشد. همچنین اخلاقی نیست که تولیدکنندگان زحمت بکشند ولی برندی نداشته باشند و محصول مس تولید شده با برند سایرین صادر شود.

استاندار زنجان با اشاره به تدوین نشدن المان شهری زنجان در طول یک سالی که دستور آن صادر شده است، یادآور شد: یک سال است که المان شهری مطرح شده ولی متاسفانه به دلیل پیگیری هایی که انجام نشده این مهم به سرانجام نرسید؛ لذا انتظار می رود در جلسه آینده مدیریت شهری، گزارشی از شرایط المان شهری زنجان توسط معاون امور عمرانی استاندار و شهردار زنجان ارائه تا نتیجه آن به مردم اعلام شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، تبلیغات را حلقه مفقوده صنایع دستی و حتی میراث فرهنگی استان دانست و گفت: باید راهکارهایی برای تبلیغ صنایع دستی استان ارائه شود؛ چرا که توسعه گردشگری و صنایع دستی استان سبب توسعه استان می شود. علاوه بر آن، وزارت میراث فرهنگی باید برای گردشگری تقویم زمانی و مکانی تعریف و متمرکز کند تا برای تعطیلات شاهد حضور تعداد بالایی از مسافران در برخی از استان ها نباشیم.

این مسئول با اشاره به مسائل بازار روز چاقو که در بازدیدها از طرف فعالان آن حوزه مطرح شده بود، اظهار کرد: بازار روز چاقوسازی در تملک شهرداری بوده و ساماندهی آن نیز بر عهده این نهاد است ولی اگر شهرداری توان ساماندهی این بخش را ندارد، آن را به بخش خصوصی که توان آنجام این کار را دارد، واگذار کند.

وی با بیان اینکه هیچ کس حق ندارد مسائل شخصی خود را در مسائل مربوط به سرمایه گذاری وارد کند، شرح داد: زنجان استان سوم در امنیت کسب و کار بوده و پنجره واحد سرمایه گذاری آن در کشور مطرح است ولی به این معنی نیست که مسئله ای وجود ندارد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان اضافه نمود: حفظ کارخانه در کشور سخت است ولی در استان زنجان نه تنها در دو سال اخیر واحد تولیدی تعطیل نشده، بلکه واحدهایی که از سال های گذشته تعطیل شده بود نیز به چرخه تولید بازگشت و همه این اتفاقات با همکاری همه بخش های مختلف دولتی و خصوصی اجرا شده است.

حقیقی یادآور شد: 70 درصد سرمایه گذاری در زنجان توسط غیربومی ها اجرا شده و زنجان در تلاش است که رضایت ترک ها را برای راه اندازی شهرک صنعتی در استان جلب کند که تا به امروز نیز موفقیت های خوبی داشته است.

استاندار زنجان با بیان اینکه انتقادها باید منصفانه باشد، اعلام کرد: منکر وجود مشکل در استان نیستیم و برگزاری جلسات با اصناف سبب می شود که مسائل اصناف حل شود. جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان در هر جلسه با موضوع صنعت و یا بخشی انجام می شود تا مسائل سریع تر حل شود. برخی مسائل و اتفاقات باید در سال های گذشته برای صنایع دستی و صنعت گردشگری استان اتفاق می افتاد که متاسفانه محقق نشده و سببب بروز مسائل برای حال حاضر شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "عرضه مستقیم صنایع دستی برای کوتاهی دست واسطه از سود فروش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه مستقیم صنایع دستی برای کوتاهی دست واسطه از سود فروش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید